יום ראשון, 31 במרץ 2013

גבישים



גבישים קריסטלים
הטבע מזמן לנו חומרים שונים ומעניינים ביותר אשר נועדו לשימושים שונים כאלה ואחרים. אחד מהם הוא גבישים קריסטלים. גבישים קריסטלים מאופיינים בסדר פנימי מאורגן בדומה לגבישי קוורץ וגבישי מלח. לגביש יש צורה סימטרית מרהיבה בותר אשר ניתן להבחין בה ללא כל מאמץ כלל וכלל. גביש גדול מורכב בדרך כלל מצביר של גבישים קטנים ואין כמעט למצוא גבישים בעלי מימדים גדולים בטבע על פני כדור הארץ. רוב אבני החן ובמיוחד יהלומים הם גבישים גדולים אשר הסדר שלהם נמתח לגדלים גדולים באופן מיוחד, כאשר יהלום ידוע כאחת מצורות המוצק של הפחמן.
תכונות שונות של גבישים קריסטלים
לגבישים קריסטלים יש תכונות אשר מיוחסות למבנה הגבישי כדוגמת הסדר הפנימי של הגביש אשר יוצר קווי שבירה טבעיים המכונים בשם - פצילות. גבישי קריסטל קוורץ היא משפחת האבנים הידועה ביותר והיא מגיעה במגוון רחב מאד של צבעים, מאחר וקריסטל הקוורץ נחשבת לשקופה, חצי שקופה ואף אטומה לחלוטין במקרים נדירים. אבנים אלה משמשות את תעשיית התכשיטים והשימוש בהן יכול לשנות את מצבן הפנימי של האבנים הללו מטבע הדברים.
אנרגיות מיוחדות של גבישים קריסטלים          
אנרגיית אבן הגביש הקריסטלי נחשבת לאנרגיה גבוהה של אור ובין האבנים השונות היא ידועה כזו המובילה כאשר תכונתה העיקרית היא תגבור של אנרגיות. גבישים קריסטלים תומכים בהתפתחות רוחנית וממריצים אנרגיות לחיזוק הגוף בצורה טובה מאד. בהיותה בעלת אנרגיה כזו יכולה אבן מסוג זה לקשר בין המימדים הפיזיים והמחשבתיים ולשמש כאלמנט מרגיע לאנשים הסובלים מחוסר יציבות ריגשית ממתחים שונים או ממועקות נפשיים.

גבישים קריסטלים עוזרים לאנשים
מי שעונד תכשיט העשוי מאבנים מסוג גבישים קריסטלים יכול להרגיש כיצד האבן עוזרת לו במיצוב והרגעת הנפש. כיצד הדברים נעשים ברורים יותר וכיצד האנרגיות הפנימיות שלו מתחברות עם הגוף ויוצרות הרמוניה מסוג מאד מיוחד. גבישים קריסטלים מנוצלים לייצור תכשיטים שונים וניתן להחזיק אותם בתור אבנים בודדות ללא עיבודם לתכשיטים כלל. ייתרון התכשיט הוא שניתן לשאת אותו לכל מקום מבלי להתאמץ או בלי צורך לזכור זאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה