יום ראשון, 19 באוקטובר 2014

חרוזים



הם עגולים, הם רבועים לעיתים מגיעים בצורות מהטבע, הם צבעוניים, שקופים ועשויים מחומרים מגוונים, כן, כן אלו הם חרוזים. חרוזים לרוב מחוברים או צמודים אחד לשני בכך שחוט עובר דרכם ומצמיד אותם אחד לשני וככה הם יוצרים הרמוניה נהדרת של תכשיט או עיטור לבגד.
 
סימן מהעבר
חרוזים קדמוניים נמצאו בחפירות ארכיאולוגיות במספר מקומות בעולם בצורות שונות כמו קונכיות, צדפים, שברי חרס ועצמות של בעלי חיים. כל אלה מרמזים כבר אז על הרצון להתגנדר ולהביע סוג של דרוג חברתי. מדענים סבורים כי הם שימשו כאביזר אומנותי שהתווסף והודבק לכדי חרס, חרבות, תמונות, בגדים ושימוש גם כעיטורים לגוף בצורת צמידים ושרשראות, לא שונים בשימושם מההווה.

חומרי גלם מהטבע
חרוזים של היום יכולים להמשיך את סיפורי העבר ולהוסיף עליהם עוד נופך של זוהר ואור יקרות. קיימים אומנים וחורזים המעדיפים להשתמש עם תוצרים טבעיים ולכן נמצא עבודות יצירה שהחומרים לחריזה נלקחו מהטבע כמו צדפים הנסחפים אל החוף, שברי אלמוגים מיוחדים, קונכיות מיוחדות, סוגים שונים של תרמילי פרי מהעצים. חרוזים שעשויים מחומרים טבעיים הם מיוחדים ויוצרים שרשראות וצמידים אותנטיים ומיוחדים עד מאד. ניתן גם לשלב אותם על גבי אמצעים אחרים כשהתוצאה הסופית יכולה להיות נעל, תמונה או שלט לדלת הכניסה.

שלל אפשרויות
שלל אפשרויות ושלל סוגים תעשייתיים ניתן למצוא אם מחפשים במקומות הנכונים. הם מגיעים בכמויות רבות, בשלל צבעים ומשלל חומרי גלם כגון: פלסטיק, זכוכית, חרס, פימו, אבני חן ועוד. פריטים שכאלה ניתן למצוא בכל חנות יצירה המפוזרות בכל רחבי הארץ. איתם אפשר להפוך כל דבר לפריט אופנה מהפנט ועוצר נשימה. עבודה איתם זוהי אמנות לכל דבר אשר מאפשרת לנפש להביע את עצמה דרך היצירה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה