יום רביעי, 29 באוקטובר 2014

שתלים דנטליים



התנהלות נכונה עם שתלים דנטליים
אין שום צל של ספק כי שתלים דנטליים ביצעו מהפכה של ממש ברפואת השיניים בשנים האחרונות בארץ וברחבי העולם כולו. בזכות שתלים דנטליים, אנשים שונים אשר אבדו את שיניהם בעבר מכל סיבה שהיא, יכולים ליהנות שוב מחיוך מושלם לגמרי. השתלים נחשבים כיום לשיטה המתקדמת ביותר לשחזור מלא של השיניים, וזאת שכן הם מתקבעים היטב בתוך הלסת, וניתן להתקין עליהם כתרים שונים ,גשרים, שיניים תותבות וכיו"ב, מבלי חשש לנשירתם מתי שהוא, חלילה. אבל מה חשוב לדעת אחרי שעוברים את ההשתלה בעצם?

האם כדאי או לא כדאי ללחוץ על השתל?
חשוב מאד לדעת, כי מידת הלחץ אשר יש להפעיל על שתלים דנטליים, משתנה בתאם לשיטת ההשתלה. למשל, אם מדובר על שתלים דנטליים שהוכנסו לפה בשיטת ההעמסה, אזי השיטה אומרת כי העמסה מיידית דווקא תורמת היטב לקליטה של השתל. היא גורמת לו להתרגל בעצם לפעולות הרגילות, וכך מעלים באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה. לעומת זאת, בשיטה הקלאסית לא מדובר כלל על העמסה, אלא על קליטה אטית ומדודה.

שתלים דנטליים

אז איך לא מעמיסים?
אם אתם עוברים את ההשתלה הקלאסית, חשוב מאד לא להעמיס יתר על המידה על שתלים דנטליים שזה עתה הוכנסו לתוך הפה שלכם. לרוב, הרופא ימליץ לכם להימנע מלעיסה באזור הרלוונטי במשך מספר בודד של ימים (בין יום אחד לשלושה ימים, תלוי בכמות השתלים). כדאי לצרוך גם מזון מרוכך שיסייע להתמודדות של השתל בסביבתו החדשה. עם זאת, בהמשך כדאי לא לעשו איפה ואיפה בין השתל לשיניים הרגילות כדי שכאמור - יתרגל לסביבתו החדשה.

בוחנים את כושר ההסתגלות של השתל לעצם השן
אחרי שאתם עוברים קליטה של שתלים דנטליים לתוך הפה, יש להגיע מפעם לפעם לביקורת אצל רופא השיניים שלכם. הדבר רלוונטי גם אם עברתם השתלה שלמה ביום אחד, שכן חשוב מאד שהרופא יוודא כי השתלים נקלטים היטב בתוך הפה שלכם, וכי אין עימם בעיות. ברוב המכריע של המקרים (יותר מ95%!) ההשתלה כולה עוברת בהצלחה, ללא כל סיבוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה