יום רביעי, 28 בספטמבר 2016

עסקים משפחתיים



עסקים משפחתיים יכולים להביא איתם יתרונות רבים כאשר האחד הבולט ביותר הוא האכפתיות של כל אחד כלפי העסק והרצון שהוא יצליח. עם זאת ואף על פי שלרוב המשפחה רוצה שהעסק יצליח ישנם כמה חסרונות שיכולים לעלות בעסק ואתם צריכים לדעת מה עליכם לעשות כדי להימנע מאותן חולשות ונקודות שיכולות לפגוע בעסק שלכם.

תקשורת
כדי ליהנות מהיתרונות של עסקים משפחתיים יש לשים לב לתקשורת בתוך המשפחה ובמסגרת העבודה ואם ישנן בעיות להיעזר באנשי מקצוע ולמצוא את דרך התקשורת הטובה ביותר.

עודף עובדים
בעיה שיכולה להיות בתוך עסקים משפחתיים היא עודף עובדים. הדבר נכון בדרך כלל בעסק שהוא ותיק וכבר נהנה מהעסקת עובדים ובו יש דור שני או שלישי של עובדים. המטרה צריכה להיות הגדרה של התפקידים הנדרשים ולפעמים יש לשים אדם שלישי שיהיה אחראי כוח אדם ויחליט מי יעבוד ומי לא.



חלוקת תפקידים
אחת הבעיות שיכולה לעלות בתוך עסקים משפחתיים היא חוסר חלוקת תפקידים. הדבר נכון בעסק חדש בו עוד אין חלוקה של תפקידים ברורים, אך אפשר לראות לא פעם גם עסקים ותיקים שיש בהם כאוס. כדי להימנע מפעולות כפולות או מחוסר פעולת יש לבצע חלוקה של תפקידים בעסק. החלוקה יכולה להיות על פי חשיבות ומעמדות והיא יכולה להתבצע על פי היכולות של כל אחד (ועדיף שכך יהיה). ההחלטה של המשפחה יכולה להיות שיש שותפות מלאה בעסק ואז כל בעל תפקיד מרוויח אותו הדבר ללא קשר לתחום המשרה שלו וההחלטה יכולה להיות שכל אחד מקבל שכר שעתי או בעבור העבודה שביצע. בכל מקרה כדאי מאד לחלק תפקידים ולהימנע מכך שכולם עושים בכל או אף אחד לא מבצע את מה שבאמת חשוב בעסק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה