יום שבת, 3 בספטמבר 2016

עוני



מאות אלפי אנשים שזקוקים לעתיד טוב יותר
למרבה הצער, כשליש מהאוכלוסייה בישראל מוגדרת כאוכלוסייה ענייה. האוכלוסייה הנמצאת מתחת לקו העוני סובלת מרמת חיים ירודה, הכוללת מחסור במזון, חינוך לא איכותי שפוגם בסיכוי להגיע לעבודה עם שכר גבוה, סיכוי מוגבר לעיסוק בפשע ורמת בריאות ירודה. היציאה ממעגל העוני היא קשה ביותר לא רק בעקבות מחירי המחייה הגבוהים בארץ אלא גם בגלל המחסור בכלים לחיים שיכולים לאפשר את היציאה מהמעגל מלכתחילה. מאות אלפי העניים בישראל זקוקים לסיוע ממשי אשר יאפשר להם לזכות לעתיד טוב יותר עבורם ועבור ילדיהם, עתיד שישבור את מעגל הקסמים של עוני ויאפשר לאנשים אלו לחיות בכבוד הראוי להם.

חינוך הוא שם המשחק
השקעה בחינוך היא מתנה ממשית עבור אוכלוסיות חלשות. החינוך מאפשר לילדים לפתח את יכולותיהם מגיל צעיר, דבר שיאפשר לילדים להגיע ללימודים אקדמיים ולתפקידים איכותיים בשוק העבודה בעתיד. למרבה הצער באזורים הסובלים מעוני אין חינוך מספיק טוב כרגע ולכן המדינה משקיעה מאמצים רבים בהשגת חינוך איכותי עבור אוכלוסיות חלשות. לצד המדינה פועלות עמותות רבות העוסקות בנושא החינוך, שמסייעות במישורים מגוונים – החל מבניית כיתות לימוד מאובזרות, דרך מתן שיעורי תגבור לילדים ולנוער בפריפריה ועד לסיוע כלכלי מלא בלימודים אקדמאים. פעילויות אלו צריכות להימשך על מנת שהן יהיו אפקטיביות באמת. תרומה לעמותות שעוסקות בחינוך אוכלוסייה עניה יכולה לסייע מאוד למאמץ, שהוא המאמץ של כולנו.




מחיה בכבוד גם בתחומים נוספים
למרות שהחינוך הוא גורם מרכזי בשיפור חייהם של אנשים עניים, ישנם תחומים נוספים שהם חשובים ביותר. לאנשים עניים רבים אין אפשרות לקנות מזון מזין ולכן חשוב ביותר לתת סיוע באמצעות מתן מזון. גם תחום הבריאות הוא קריטי שכן לאוכלוסייה ענייה פעמים רבות אין את היכולת לממן תרופות וטיפולים יקרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה