יום שני, 7 במאי 2012

קורס צילום מאקרו


מכירים את הצילום מהמאקרו

אנשים רבים רואים בצילום תחום לתחביב מהנה ומוכנים לעשות מאמצים ולהתמקצע בתחום יותר ויותר ככל שהטכנולוגיות סביב אומנות הצילום הולכות ומשתכללות. אחד מהאלמנטים הקשורים בטכנולוגיות אלה מציע לבחון את האופן בו מתנהל קורס צילום מאקרו, על מנת לקבל החלטה האם מדובר על אפיק הרלוונטי לדרישות ולציפיות שלנו כחובבי צילום.

ראשית, חשוב לזכור כי תפקידו של קורס צילום מאקרו הוא להציג בפני החניכים את עקרונות הבסיס, ולא ללוות את הצלמים במסלולים אישיים בלבד. יחד עם זאת, שילוב בין ההתמקדות הכללית לחוות דעת אישית היא זו שתקבע את רמת שביעות הרצון מהקורס. אין ספק כי קורס מקצועי ואיכותי מניב פירות יצירתיים עבור הלומדים בו, ופותח עוד ועוד עולמות בתחום הצילום הן לצלמים חובבים וכמובן שלצלמים המתכוונים להתמקצע בתחום.

הצד העיוני של המצלמה

במפגשים הראשונים של קורס צילום מאקרו נהוג לעסוק במבוא בלבד. במפגשים אלו לומדים את הצד העיוני של הצילום, מכירים את ההבדלים בין הכלים השונים, צופים בעבודות מוכרות ומגבשים פרספקטיבה ביקורתית כלפיהן. 

יוצאים אל השטח ביחד עם המדריכים

בשלבים הבאים של קורס צילום מאקרו מתבצעת יציאה אל השטח. בצילומים אלו מקבלים החניכים הזדמנות ליישם את מה שלמדו בכיתה, בעזרת מצלמות מקצועיות אישיות או מצלמות של החברה המעבירה את הקורס. היציאה אל השטח מביאה לידי ביטוי גם התקדמות אל שלב נוסף, והוא הביקורת על הצילומים. כאשר החניכים והמדריכים נפגשים באזור צילום משותף יש להם את האפשרות לנתח את התוצאה וללמוד ממנה לקראת העתיד.

מקבלים הזדמנות לביקורת

החלק האחרון של קורס צילום מאקרו מתמקד רק בביקורת. יחד עם זאת, קורס צילום מאקרו אינו מתיימר לתת לצלם את הכלים הקיימים בעולם המגוון והרחב של הצילום. למעשה, קורס הצילום מספק הצצה והתנסות ראשונית בלבד בצילום מעשי. זו הסיבה שמומלץ לברר לגבי קורסים מן הסוג הזה בכל גיל, ולא לוותר על החלום או לדחות אותו. אין הרבה תחומי אמנות המאפשרים גישה ישירה לקורסי מבוא ומאקרו, ובנושא הזה קורס צילום מספק אלטרנטיבה מוצלחת ופופולארית במיוחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה