יום שישי, 8 במאי 2015

מיהו עורך דין תאונות עבודה?



עורך דין תאונות עבודה עוסק בדיני נזיקין השייכים לתחום המשפט האזרחי. מבחינה משפטית, פגיעה בעבודה יכולה להיות תאונת עבודה או מחלת מקצוע. כל אחד מהמצבים הללו פוגע ביכולתו של העובד לעבוד ומקים לכאורה את טענת התביעה. יחד עם זאת, חשוב להבין כי עורך הדין מתעסק רק בתאונות המתרחשות לעובד תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו. המשמעות היא שלא ניתן להתייעץ עם עורך דין מן הסוג הזה במקרה של רשלנות רפואית או תאונות דרכים הנערכות מחוץ למסגרת העבודה הרשמית והמוכרת.
 
מלבד תאונה פיזית, עורך דין תאונות עבודה עוסק כאמור בנושא של מחלקת מקצוע. זו מחלה הנגרמת עקב העבודה, כתוצאה מתנאי עבודה מסוימים או מנסיבות אחרות הכרוכות בעבודה מסוימת. תפקידו של עורך הדין במקרה הזה הוא לזהות את הנסיבות ואת הקשר בין תנאי העבודה לבין המחלה. במידה והוא מצליח לזהות קשר מן הסוג הזה, ניתן להגיש תביעה ולדרוש פיצוי מבית המשפט.



מה ההתמחות של עורך דין תאונות עבודה?
כל עורך דין תאונות עבודה בוחר את התמחותו בצורה שונה. יש עורכי דין המשקיעים בצבירת ניסיון מעשי ובהוצאת רישיון נוטריון, לעומת אנשי מקצוע המעדיפים להרחיב את תחומי הידע שלהם עם תואר בעסקים או בראיית חשבון, תואר ברפואה וכן הלאה. ההתמחות של עורך הדין נבדקת על ידי הלקוח מראש והיא יכולה לשמש בתור פקטור משמעותי במערכת קבלת ההחלטות.

כדאי להכיר את התפקיד של עורך דין תאונות עבודה על מנת להיעזר בו להגשת תביעות, או לחילופין לניסוח כתב הגנה מפני תביעות בדיני נזיקין. עורך הדין מלווה את הלקוח ויכול להסביר לו על פסקי דין תקדימיים התומכים או שוללים את דרישתו לקבל פיצוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה