יום שבת, 27 באוגוסט 2016

גילוי מרצון אנונימי



גילוי מרצון אנונימי – על מה ולמה?

גילוי מרצון אנונימי

גילוי מרצון אנונימי הוא בקשה אשר ניתן להגיש לרשות המיסים במסגרת נוהל גילוי מרצון. בקשת גילוי מרצון אנונימי נועדה אשר אזרחים אשר ביצעו עבירות מס – לא דיווחו על הכנסותיהם למס הכנסה כחוק, בין אם מדובר בכספים הנמצאים בחשבונות בישראל או בחשבונות בחו"ל. במסגרת הנוהל, אזרחים אשר מגישים בקשת גילוי מרצון אנונימי ומתאימים לקריטריונים לא יוענשו ולא ינקטו כלפיהם הליכים משפטיים. כיוון שמדובר בעבירה על החוק אשר המבצע אותה צפוי לעונש, רבים חוששים להגיש בקשת גילוי מרצון, שהיא מעין הפללה עצמית. לכן רשות המיסים מאפשרת להגיש בקשות גילוי מרצון אנונימיות אשר במסגרתן שמו של הנישום מועבר לרשות המיסים רק בשלבים מאוחרים יחסית של התהליך.




מדוע אנשים מעדיפים הגשת בקשת גילוי מרצון אנונימית?

אזרחים אשר ביצעו עבירות מס חוששים מהגשת בקשת גילוי מרצון לרשות המיסים. הסיבה העיקרית היא כמובן העובדה כי מדובר בהפללה עצמית אל מול מוסדות המדינה והדבר בעייתי. על מנת להגיש את הבקשה ולא לקבל עונש, על הנישום לעמוד בכלל הקריטריונים המפורטים בנוהל שפרסמה רשות המיסים. במידה והם לא עומדים בקריטריונים נוצר מצב בו הם העבירו את פרטיהם ואת ההוכחות על כך שעברו על החוק לרשות המיסים והם חשופים לעונש. כל אלו מעלים חשש בקרב אזרחים רבים, אשר בוחרים להשתמש באופציה של גילוי מרצון אנונימי.

גילוי מרצון אנונימי – איך עושים את זה?

במסגרת גילוי מרצון אנונימי מומלץ להיעזר ברואה חשבון ועורך דין הבקיאים בעבודה מול רשות המיסים ובהגשת בקשות גילוי מרצון. יש להתייעץ איתם עוד בשלבים הראשונים, לפני הגשת הבקשה, על מנת לוודא כי אתם אכן עומדים בקריטריונים הנדרשים. בהמשך, אנשי המקצוע הללו יעזרו לכם בהכנת הבקשה, הגשתה ושאר שלבי התהליך מול רשות המיסים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה