יום שישי, 12 באוגוסט 2016

מה היא מוזיקת BPM?



מוזיקת BPM הינו ז'אנר מוזיקלי המשתמש ביתרונותיו של הBPM
BMP הינו מספר הפעימות לדקה בשיר, כאשר יצירות בעלות BMP נמוך, למשל BMP באזור 80, יהיו יצירות איטיות, וכלל שיעלה הBMP כך תעלה גם מהירות היצירה וההשפעה שלה על השומע תשתנה. ניתן לחזות כמעט בצורה מדויקת כיצד יתנועעו אנשים לצלילי שירים בעלי BMP מסוים, ובתעשיית המוזיקה עושים שימוש רחב בתכונותיו של הBPM בכדי להעביר תחושות מסוימות בשיקים. בנוסף, הBMP משפיע רבות גם על הבנת היצירה, ויצירות בעלות BMP נמוך וברור יותר יובנו בצורה טובה יותר על ידי השומעים. תכונות אלה של BPM מאפשרות יצירת רבדים עמוקים יותר לכל יצירה מלבד המוזיקה הנשמעת בלבד. 




אז מה היא בעצם מוזיקת BMP?
עם השנים, ובעיקר עם התפתחות המוזיקה האלקטרונית, גדל השימוש בBPM בצורה מכוונת בכדי ליצור יצירות בעלות מטרה מסוימת. לסגנון מוזיקלי זה קוראים מוזיקת BPM, ושני הסוגים העיקריים שלה הינם מוזיקת טראנס ומוזיקת טכנו. בסגנון זה משתמשים בBPM בכדי ליצור שירים מקפיצים, בכדי ליצור שירים ברורים או לא ברורים, בכדי לחזק את הבאס ועוד. הBPM לוקח חלק מרכזי ומשמעותי ביצירות אלה, ולכן אלו העוסקים במוזיקת BPM לומדים לעומק את השפעותיו וכיצד ניתן להשתמש בו בכדי להעביר מסרים לשומעי השירים ובכדי להוציא מהם את התגובות הרצויות. 

BPM בסגנונות מוזיקליים אחרים
בכל יצירת מוזיקלית קיים רכיב BPM באופן טבעי, גם לאלו אשר אינן ממוחשבות או אינן מהירות ומקפיצות. בשנים האחרונות עלתה המודעות לשימוש בBPM בכדי ליצור רבדים נוספים לכל יצירה, וכיום אנו רואים מפיקים מוזיקליים אשר משתמשים בתכונותיו של הBPM בכדי להעמיק יצירות בתחום הפופ, רוק ואף מוזיקה קלאסית, אולם ללא ספק המוזיקה האלקטרונית הינה הז'אנר בו עושים את השימוש הרחב ביותר בתכונות BPM.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה