יום שישי, 12 באוגוסט 2016

תאונות אשיות תלמידים - מי שומר על התלמידים בבית הספר?



ביטחון רפואי של תלמידי בית הספר
הילדים במדינת ישראל חייבים להגיע לבית הספר, זאת מתוקף חוק חינוך חובה אשר נחקק בישראל בשנת 1949. חוק חינוך חובה קובע כי תלמידים בין כיתה א' לכיתה ח' מחוייבים להגיע למסגרת חינוכית אשר אושרה על ידי משרד החינוך. בנוסף, החוק קובע כי ילדים בישראל בין הגילאים 3 ל-18 (סוף כיתה יב') זכאים לחינוך חינם מטעם המדינה. כיוון שהחינוך בישראל מוסדר, כך מוסדר גם הכיסוי הרפואי המגיע לתלמידים בבתי הספר ובמוסדות החינוך. 

עזרה ראשונה בזמן הלימודים
בתוך בתי הספר יש שירותי עזרה ראשונה, זאת מתוקף חוזר מנכ"ל אשר פורסם על ידי משרד החינוך. הגוף האחראי על מתן עזרה ראשונה לתלמידים בבתי הספר הוא מגן דוד אדום. במקרה וקרתה תאונה לתלמיד, מגן דוד אדום יטפלו בו ואם צריך – יעבירו אותו אל חדר המיון הקרוב. במידה והתלמיד הגיע לחדר המיון כתוצאה מאירוע אשר קרה במהלך שעות הלימודים או במהלך פעילות בית ספרית, הוא זכאי לקבלת החזרים כספיים על התשלום עבור הטיפול בחדר המיון – זאת מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי. במידה ואתם נדרשים לקבל את ההחזרים, יש לפנות אל מזכירות בית הספר ולבקש ממנה אישור על האירוע שקרה. לאחר מכן יש לפנות לקופת החולים בה התלמיד רשום ולהציג את האישור. 




מה עושים אם חלילה קרתה תאונה?
אם חלילה מתרחשות תאונות אישיות תלמידים, גם לא בשעות הלימודים, התלמיד זכאי לקבלת פיצויים תודות לביטוח תאונות אישיות תלמידים. ביטוח תאונות אישיות תלמידים הוא ביטוח חובה המכסה את כלל התלמידים (גיל 3 עד כיתה יב') בישראל. במסגרת ביטוח תאונות אישיות תלמידים, התלמידים זכאים לקבל פיצויים עבור תאונות אשר קרו גם בחופשים, שבתות או חגים. על ביטוח תאונות אישיות תלמידים אחראית הרשות המקומית. על הפוליסה של ביטוח תאונות אישיות תלמידים משלמים ההורים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה