יום שישי, 24 בפברואר 2017

BPM - מרכיב חשוב במוזיקה שכולנו מכירים



 BPM הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר שקובע את הקצב כולו בשיר. מהירות השיר היא דבר שלא כל אחד ישים לב אליה ורק בעלי אוזן מוזיקלית יוכלו להבין.  BEATS PER MINUTES זהו המונח המלא או בעברית: מספר פעימות לדקה. ככל שגוברות מספר הפעימות בדקה השיר יהיה מהיר יותר ולעתים יש שירים מהירים מאוד שמזדהים עם סגנונות מוזיקה שונים. BPM בהחלט משפיע על סגנונות מוזיקה שנים וניתן להבחין בהבדלים בין סגנונות כמו דאנס, האוס, טראנס, רגאטון ופופ די בקלות אם מקשיבים באדיקות.




BPM משפיע על הריקוד
כבר בשלב יצירת מוזיקה אלקטרונית שמיועדת לריקודים שיכבשו את המועדונים, אפשר לחזות את תנועות הריקוד וקצב הריקוד. כך למשל שירים לטינים כמעט תמיד יכללו אותו סגנון ריקוד, כך גם מוזיקת טראנס ומוזיקה אלקטרונית. התבצעו מספר ניסויים שבודקים כיצד BPM  משפיע על קצב הליכה ואפילו קצב ריצה ונצפו קשרים ישירים בין האופן בו אנו צועדים ורצים למספר הפעימות בדקה בשירים שהושמעו. כך ניתן להבים יותר טוב את המונח "קצב" ומפיקים רבים רואים ב BPM ערך קדוש ביצירות שלהם. BPM לא תמיד נלקח בחשבון בעיקר בשירים אקוסטיים ושירים איטיים למדי בהם קצב הפעימות נמוך מאוד.

BPM משפיע על המלל שמועבר בשיר
ככל שה- BPM יהיה מהיר יותר המלל יועבר בצורה פחות מובנת. ניתן להבין את העובדה זהו משמיעת שירי ראפ מהירים בהם הקצב כה מהיר עד שקשה להבין את מה שהזמר שר. השירה חייבת להיות מותאמת ל BPM ומקצב מהיר לעולם לא ישתלב עם שירה איטית יחסית. לכן בשירים בהם המלים משמעותיות והאומן והמפיק רוצים להביא אותם יותר לידי ביטוי, הקצב יהיה בהתאם, איטי וברור. עובדה זו לא מפריע למפיקים להוציא כמה גרסאות כולל גרסאות רמיקס לשירים המקוריים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה