יום שלישי, 28 בפברואר 2017

בריכות ביתיות



חסכון עלויות אנרגיה בבריכות
ניתן להוריד בצורה ניכרת את עלויות החימום של בריכות ביתיות, על-ידי שימוש בכיסויים שונים לבריכות

בריכות ביתיות מאבדות אנרגיה בדרכים מגוונות, אולם ניכר כי תהליך ההתאדות של המים נחשב למקור הגדול ביותר של איבוד האנרגיה. התאדות של מים דורשת שימוש בכמויות גדולות של אנרגיה, ושיעורה תלוי בגורמים שונים, כגון: טמפרטורה, לחות ומהירות הרוחות (לחות נמוכה מאפשרת שיעור אידוי גבוה יותר). באזורים שמתאפיינים ברוחות עזות, נהוג להתקין בריכות ביתיות באזורים עם עצים ושיחים, על מנת שיהוו גורמי בלימה ויובילו לירידה בשיעור ההתאדות. השימוש בגורמי הבלימה של הרוח צריך להיות מדויק, כך שלא ייצרו מערבולות במים וכן לא יסתירו לגמרי את כיוון השמש.
בריכות ביתיות מקורות אינן ניתנות להשפעות סביבתיות, אולם גם הן עשויות לאבד אנרגיה באמצעות התאדות מים. בריכות אלה אף דורשות לעתים אמצעי אוורור על מנת לשלוט על רמות הלחות. 




ניכר כי כיסויי בריכה מורידים את שיעור ההתאדות הן בבריכות פתוחות והן בבריכות מקורות

כיסוי בריכה, כאשר איננה בשימוש, נחשב לאחד מהאמצעים החסכוניים ביותר בהתמודדות עם עלויות שינוי הטמפרטורה של הבריכה. מבחינה טכנית, יריעות הכיסוי של הבריכות עשויות לרוב מפלסטיק. פלסטיק נחשב לחומר המגביל התאדות. עם זאת, נראה כי הבחירה ביריעות שעשויות מפלסטיק אינה האופציה הראשונה בקרב מרבית האנשים – זאת, כיוון שפלסטיק נקרע בקלות, אור שמש עשוי להשפיע עליו בצורה לא מבוטלת וכן יש קושי באחסון ובתחזוקת יריעות שעשויות מפלסטיק. 

הבחירה הטובה ביותר היא שימוש בכיסויים שמעוצבים במיוחד לבריכות ביתיות

כיסויים לבריכות ביתיות אלה עשויים מחומרים מיוחדים, אשר מעניקים יתרונות נוספים. השימוש בכיסויים צריך להיעשות בהתאם לזמני השחייה ולעונות השונות. כך לדוגמה, בשחייה במהלך היום מומלץ להוריד את הכיסויים ממש לפני השימוש בבריכה, ולהחזירו מיד לאחר הסיום בשימוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה