יום חמישי, 20 ביולי 2017

קונים כלי כסף



מה עושים לפני שקונים כלי כסף?
יש כמה דברים שכדאי לעשות לפני שקונים כלי כסף מאנשים פרטיים. קודם כל, חשוב לציין שרוב העסקאות של קניית כלי כסף מתבצעות על ידי חברות. מלבד חברות עוסקים בתחום גם קנייני מתכות, חברות תכשיטים ותכשיטנים פרטיים. המאפיין המשותף לכולם הוא הצורך בכלי כסף שמכילים כמה שיותר כסף טהור. רוב האנשים הפרטיים לא יודעים זאת, אך גם בכלי כסף איכותיים במיוחד עלול להיות אחוז נמוך של כסף טהור. הסיבה לכך היא שיש צורך בשילוב בין סגסוגות על מנת להעניק לכלי כסף את העמידות שמאפיינת אותם.

שנית, כדאי לבצע השוואת מחירים ועלויות כללית לפני שקונים כלי כסף. בשלב הבא אפשר גם לקיים הערכת שווי ספציפית. הערכת שווי מתבצעת במעמד משותף של הקונה והמוכר. נוכחות הלקוח בהערכת השווי חשובה, כי היא מונעת עוגמת נפש בעתיד. בעזרת הערכת שווי יכולים שני הצדדים להחליט האם לבצע את העסקה או לוותר.

האטרקטיביות של כלי כסף

עוד דבר שאפשר לעשות לפני שקונים כלי כסף היא להגדיר בצורה מדויקת את הצרכים. יש סוגים שונים של כלי כסף שנמכרים על ידי אנשים פרטיים, כמו למשל סכו"ם, מגשים, מוצרי יודאיקה, פסלים וכן הלאה. ככל שההגדרה של הקונה מדויקת יותר, כך ניתן להימנע מהוצאות מיותרות. את הגדרת הצרכים אפשר לבצע על בסיס היכרות עם כלי כסף קודמים ולפי פערים של היצע וביקוש בשוק.
כמו כן,  לפני שקונים כלי כסף ניתן להשוות בין המחיר שלהם לבין מחירי מתכות אחרות. ניתן לשאוב השראה מהשווי הנקוב של זהב בבורסה העולמית, מהתשלום המקובל על זהב לפי קראט וממשקל כלי הכסף בגרמים. זו דרך מצוינת לבצע עסקה משתלמת לכל הצדדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה