יום שבת, 22 ביולי 2017

מעליות



מעליות

המעלית היא חלק אינטגרלי מחיי היום יום ועוזרת לשנע אנשים, סחורה בצורה של מעלה – מטה ללא כל צורך בהפעלה ידנית בהכרח. מעליות נמצאות כמעט בכל היבט של חיינו- בין אם בבניין המגורים, במשרד או במוסך הרכב שלנו. 




סוגים שונים של מעליות

לא בטוח שכולם יודעים זאת, אך נוכל למצוא שני סוגים עיקריים של מעליות- מעלית הידראולית ומעלית חשמלית. השנייה היא הנפוצה ביותר מבין השתיים לשינוע של בני אדם והיא למעשה בנויה לנוע בתו פיר ועל גבי כבלים. השנייה פועלת על לחץ שמן ומשמשת בעיקר במוסכי רכב להעלאת רכבים לצורכי בדיקה של טכנאי רכב. ניתן להקנות כל מיני תכונות שונות למעלית- כמו למשל, תכנות שלה לעבוד כמעלית שבת, כלומר, לעבור מכניסת השבת ועד צאתה, בין כל אחת מהקומות ללא צורך בלחיצה על כפתור המורה לה איפה לעצור. בנוסף, כמעט בכל מעלית נמצא חיישן שתפקידו למנוע מהדלתות של המעלית להיסגר כשיש דמות כלשהו (אדם או חיה, או אפילו סחורה). החיישן הזה עשוי להיות מציל חיים בכל מיני מקרים ולכן היום הוא נמצא כמעט בכל מעלית. 

כמה עולה התקנת מעלית בבית פרטי?

ישנם אנשים החיים בבית פרטי בעל כמה קומות וחפצים בתוספת של מעלית, על מנת לחסוך את העלייה במדרגות בין אם מטעמי בריאות וקושי או מטעמי נוחות גרידא. התקנת מעליות בבית פרטי כרוכה כמובן גם בבניית פיר למעלית, אשר בתוכה תנוע המעלית מטה ומעלה. העלות של ההתקנה והבנייה עומדת כיום על כ-100,000 שקלים ומעלה, כמובן תלוי בגודל המעלית, סוגה, כמות השיפוצים וסוגם לקראת התקנת המעלית וזהות חברת ההתקנה. בנוסף, יש להוסיף לחישוב ההוצאות את עלויות השימוש בחשמל כאשר משתמשים במעלית ביתית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה