יום שבת, 7 ביוני 2014

הערכות למצב חירום



הערכות למצב חירום בארגונים ובחברות
הערכות למצבי חירום בארגונים ובחברות מתייחס בעיקר לתרחישים ביטחוניים או לאסונות טבע בהיקף נרחב. בשנים האחרונות נחשב העורף לבטן הרכה של המדינה בכל הקשור לאירועים ביטחוניים וכולנו יודעים על מה מדובר: איום הטילים של ארגוני הטרור על העורף הוא אחד העיקריים שבהם, אבל יש עוד תרחישים שיש להיערך אליהם. על מנת להיות ערוכים לשעת חירום יש לעשות היערכות מקצועית ואת זה ניתן לעשות בעזרת חברות המתמחות בכך באופן ייעודי.
הערכות למצב חירום בתפיסה המעגלית
תפיסת הביטחון המעגלי תופסת לגבי מצבי חירום שונים לרבות: אירועי ביטחון, רעידות אדמה, מצב מלחמה וכדומה. הערכות למצב חירום כוללת את בחינת המצב הקיים בארגון, ניתוח הצרכים ויישומם והפקת לקחים.
·         סקר סיכונים – בשלב מקדים עורכים סקר סיכונים בארגון כדי לזהות את נקודות החולשה לנוכח האיומים שהארגון עלול לעמוד מולם על פי תרחישי ייחוס שנקבעו. להל"ן כמה פרמטרים שנבדקים בסקר זה: מוכנות הארגון לתפקד במקרה של מתקפת טילים, מוכנות הארגון להתמודדות עם רעידות אדמה בעוצמת קריסת מבנים או הסטה של קווי יצור של החברה, מוכנות החברה להגנת העובדים, מוכנות החברה לעבודה בתנאי חירום מתמשכים, מוכנות הארגון לנהל מצבי חירום בזמן אמת וכיוצא באלה.
·         ניתוח פערים – לאחר זיהוי הסיכונים מבצעים ניתוח פערים בין המצוי לרצוי שבעיקרו מצביע על הדברים שיש לשפר תוך כדי בחינת עלות – תועלת.
·         בניית תוכנית אסטרטגית – בתוכנית הערכות לשעת חירום שמים את הדגש על צוותי חירום, כיצד לפעול בתיאום אם גופים חיצוניים לארגון כדוגמת פיקוד העורף, משרד הכלכלה וכדומה.
ולסיום בונים נהלים ומערכי הכשרה בהתאם לצרכי החברה במצבי חירום שונים אלה ובהתאם לדרישות הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה