יום שישי, 6 ביוני 2014

שפכים תעשייתיים



שפכים תעשייתיים ומפריד שומנים
במקומות רבים נוצרים שפכים תעשייתיים שאין להזרימם למערכת הביוב העירונית. עסקים רבים חייבים להתקין במקום הפעילות שלהם מפריד שומנים ביציאה מהצנרת הפנימית אל מערכת הביוב העירונית. בצורה זו נעשית פעולה של טיהור שפכים תעשייתיים עוד לפני שהם מוזרמים למערכת ויש על כך פיקוח נרחב של משרד הבריאות.
תפקידו של מפריד שומנים
מפריד שומנים מפריד בין השומנים השונים והוא מזרים את כל השומנים שלא רשאים לזרום למערכת הביוב למיכל איסוף מיוחד. מפריד שומנים מותקן ביציאה של מערכת הניקוז של העסק ולפני ההתחברות למערכת הביוב העירונית. מפריד השומנים מסייע בתהליך טיהור שפכים תעשייתיים אלה על יד כך שהוא מונע מהם לזרום למכוני הטיהור ההופכים את השפכים למי קולחים להשקייה חוזרת בחקלאות. מכוני טיהור אלה אינם יכולים והם אינם מיועדים לפרק את השומנים הללו המכונים שפכים תעשייתיים, ובמידה ואלה מגיעים אליהם הם מזהמים את מי הקולחים המיועדים להשקייה בחקלאות ובצורה כזו יש סכנה כי הירקות והפירות המושקים בצורה זו יזדהמו ויהפכו למסוכנים לציבור.

שפכים תעשייתיים

תקנות משרד הבריאות
להתקנת מפריש שומנים לטיהור שפכים תעשייתיים יש תקנים ברורים במשרד הבריאות. יש להתאים את סוג המפריד לסוג השומנים המיוצרים בעסק ולגודלו של העסק ונפח התעבורה של שפכים תעשייתיים אלה בצינורות הניקוז. כדי לעשות זאת נכון מוזמן נציג החברה המוכרת והמתקינה את מפריד השומנים כדי לקבוע איזה מתקן מתאים לדרישות החוק על מנת שהעסק יקבל רישיון להפעלת עסק.
בנוסף להתקנתו יש לתחזק את מפריד השומנים כדי שיעבוד בהתאם לתקנים, ומשרד הבריאות שולח פקחים כדי לפקח שהדבר אכן נעשה. לכן יש לרכוש מפריד שומנים רק מחברה המעניקה גם טיפולים ותחזוקה של המכשיר על מנת לעשות טיהור שפכים תעשייתיים כנדרש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה