יום שישי, 6 ביוני 2014

סקר גז קרקע



החשיבות של סקר גז קרקע
סקר גז קרקע הוא סקר המתבצע על מנת לקבוע האם לא קיימים מזהמים בקרקע העלולים לפגוע בתושבים הגרים בסביבה. סקר גז קרקע הינו הליך שנדרש על ידי המשרד להגנת הסביבה ומיישמים אותו לרוב בקרקעות שבהם מבקשים לבנות במידה ואין די מידע אודות הקרקע בתחום המזהמים. לרוב ישנו מידע רב ברשויות המקומיות אודות הקרקעות באיזור, ואם מידע זה מספק ניתן לקבל היתרי בנייה על סמך מידע זה, אך במקרים שיש חשש למזהמים ואין די מידע היסטורי אודות הקרקע מחייב המשרד להגנת הסביבה לערוך סקר גז קרקע שהוא למעשה בדיקה מקדימה של הקרקע להיתכנות מזהמים.
במידה וממצאי סקר גז קרקע אינם חריגים מגישים אותם לרשות המקומית ולמשרד להגנת הסביבה ומקבלים את היתרי הבנייה הנדרשים, אך במידה והממצאים כן חריגים יש לעשות בדיקת קרקע מקיפה על מנת לגלות את מקור הזיהום ואת היקפו.
 
סקר גז קרקע
כיצד מתבצע סקר גז קרקע?
סקר גז קרקע מתבצע על ידי החדרת דוגמי גז קרקע פסיביים או על ידי שאיבת גז אקטיבית, ויש מקרים שנעשה שימוש בשתי השיטות יחד. ההחלטה באשר לשיטה נקבעת לפי סוג הקרקע ופרמטרים נוספים. במידה ולא נמצאים ממצאים חריגים ניתן לקבל את היתרי הבנייה, אך במידה ומתגלים ממצאים חריגים יש לבצע בדיקות נוספות.
בשלב זה מבוצעים קידוחים בקרקע ונלקחים דגימות קרקע לשם בדיקה במעבדה. מכל קידוח מעבירים שתי דגימות למעבדה ואת היתר שומרים בקירור לצרכים עתידיים. לאחר הבדיקה במעבדה וקבלת התוצאות הן מנותחות על ידי עורך סקר הקרקע ובמידת הצורך נשלחות דגימות נוספות למעבדה לשם בדיקה. לאחר הגשת הדו"ח הסופי שקובע כי האתר אינו מכיל מזהמים מעבר למותר ניתן יהיה לקבל היתרי בנייה ולבנות עליו. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה