יום שישי, 13 ביוני 2014

קרקעות מזוהמות



בדיקה ושיקום של קרקעות מזוהמות
קרקעות מזוהמות הן קרקעות שלתוכן חלחלו חומרים מסוכנים, דלקים, חומרים כימיים ורעלים אחרים המהווים סיכון רב הן לקרקע ולמי התהום, הן לאדם והן לחי והצומח. זיהום קרקעות קורה כאשר מחלחלים המזהמים לתוך הקרקע כתוצאה מטיפול לא ראוי של שפכים במפעלים, מסדקים ופיצוצים בצינורות הביוב, מסדקים או פיצוצים בצינורות תשתית המובילים דלקים וחומרים כימיים שונים וגם מהזרמת פסולת אסורה למערכת הביוב שפוגעת במי הקולחין. קרקעות מזוהמות פוגעות הן באיכות הקרקע והן במי התהום וההשלכות של פגיעה זו יכולות להיות הרסניות.
קרקעות מזוהמות

בדיקת קרקעות מזוהמות על ידי סקרי קרקע
קרקעות מזוהמות או כאלה החשודות בזיהום מחייבות את בדיקת הקרקע. מטרת הבדיקה היא בחינת תא שטח על ידי הוצאת דגימות קרקע על בסיס מידע היסטורי הקיים לגבי אותו השטח, או סקרי גזי הקרקע שכבר נערכו במקום. הבדיקות נערכות על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה. הבדיקה כוללת קידוח צר במיוחד לעומקים שונים להוצאת מגוון דגימות של קרקע והעברתן למעבדה. במעבדה עושים הערכה כמותית לגבי צורת הטיפול בממצאים שעלו בבדיקה.
שיקום קרקעות מזוהמות
שיקום קרקעות מזוהמות נעשה על ידי בחינה מקצועית של ישימות מדעית וכלכלית לבחירה מתוך מגוון חלופות שיקום וטיפול בקרקעות ובמי תהום שהוכח כי הם מזוהמים לאחר ביצוע הסקרים השונים. ישנן מספר טכנולוגיות שונות לשיקום קרקעות מזוהמות ובכל אתר ואתר בוחרים את הטכנולוגיה המתאימה לצורך השיקום.
שיקום קרקעות הוא תחום מאד חשוב בשמירה על איכות הסביבה והדבר נעשה כיום בעידוד ובהנחיות המשרד להגנת הסביבה. שיקום קרקעות אמנם עולה כסף, אבל הוא מבטיח לכולנו כי קרקעות מזוהמות ילכו ויפחתו עם המאמץ לשקם ולטפל בהן, ועל ידי כך ניתן למנוע את זיהום הקרקע ומי התהום ואת הפגיעה בכולנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה