יום רביעי, 18 ביוני 2014

זכיינות לבית קפה



זכיינות לבית קפה – איך זה עובד?
בשנים האחרונות אנו עדים לפריחה של רשתות בתי קפה שסניפיהן צצים בכל פינה. בתי קפה יכולים להיות עסק מאד משתלם, אבל יש לדעת לנהל אותם הן מהבחינה המקצועית והן מהבחינה העסקית מסחרית. בתי קפה חדשים רבים שנפתחים שלא במסגרת רשתות נסגרים עוד בשנת הפעילות הראשונה שלהם ולרוב הדבר קשור בניהול פיננסי כושל או במיקום לא נכון של בית הקפה. המומחים לעסקים מסוג זה יאמרו לכם שיש שלושה דברים שחשובים בהקמת בית קפה – מיקום, מיקום ומיקום.
זכיינות לבית קפה
מה היתרון של זכיינות לבית קפה?
זכיינות לבית קפה היא קרש קפיצה משמעותי לפתיחה ולהפעלה של בית הקפה ובמיוחד בשנים הראשונות לקיום העסק. זכיינות לבית קפה היא למעשה שותפות בין יזם המעוניין לפתוח בית קפה ורשת המעוניינת להגדיל את עסקיה מבלי להשקיע בכך הרבה כסף. היזם מקבל מהרשת את השם, המוניטין ואת הסמלים המסחריים שלה, את התפריט ואת מערך השיווק שלה ואת שיטות העבודה והניהול שלה. חברת האם היא שמחליטה מניסיונה איפה להקים את הסניף והדבר נעשה לאחר בדיקות נרחבות מכל האספקטים הנדרשים.
מהן הדרישות מהזכיין?
בתמורה לכל מה שמקבל היזם מן הרשת עליו להעביר לידיה אחוז מסוים מרווחי הסניף וכן, תשלום חד פעמי לרכישת הזיכיון. אולם יש לקחת בחשבון שמדובר בהרבה יותר מזה, זאת  מכיוון שעל היזם לממן את הקמת והרצת הסניף באמצעים הפיננסיים שלו. על היזם להוכיח לחברת האם יש בידו לממן את הקמת הסניף ולעמוד בדרישות זכיינות לבית קפה, וברוב המקרים בענף זה מדובר על סכומים גדולים המיוחד. כמו כן יהיה עליו לשכנע את הנהלת הרשת כי הוא מסוגל לנהל ולהפעיל סניף כזה בהצלחה.
ניהול הסניף בשיטה זו נמצא בידי היזם כאשר הנהלת הרשת מפקחת על כך מלמעלה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה