יום שבת, 22 באוקטובר 2016

עסק משפחתי



עסק משפחתי הוא בעל מאפיינים שונים מעסקים אחרים. ראשית, מעורבות של בני משפחה בניהול עסק יכולה לבוא לידי ביטוי בשורה ארוכה של סכסוכים, דילמות והכרעות קשות. לא תמיד ברורה חלוקת התפקידים בתוך העסק ויש להשקיע משאבים ומחשבה גם בשיטת התגמול. כמו כן, מומלץ לשמור על ראש פתוח ולמנות מנכ"ל חיצוני לעסק כאשר מתעורר הצורך. זהו פתרון נהדר שיכול למנוע נזקים בלתי הפיכים למוניטין של העסק ולמאזן הרווחים שלו.

שנית, עסק משפחתי מחייב הכנת אמנה. את האמנה יש להכין בליווי אנשי מקצוע ותוך התייחסות לסוגיות המרכזיות. במסגרת אמנה משפחתית כדאי לקבוע כיצד יש לבצע העברה בין דורית של העסק, באיזה אופן לפתור את סוגיות המס של העסקת זוגות נשואים ואיך לקבל החלטות במקרי חירום. רצוי לבסס כל הסכמה בעל פה על הסכם משפטי כתוב ובמידת הצורך להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בנושא.

מדוע חשוב לערב עורך דין בהקמת עסק?
עסק משפחתי מוקם לעיתים קרובות ללא הכנה מוקדמת. בעסקים כאלה יכולים ההורים להחליט על תפעול עסק משותף, כאשר לאחר מכן מצטרפים הילדים ובני המשפחה המורחבת. הבעיה עם מקרים מן הסוג הזה היא שלא תמיד ברורה חלוקת הסמכויות. בנוסף, אחרי שהדור הראשון עוזב את העסק נדרשות התאמות.
חשוב לערב עורך דין בהקמת עסק משפחתי ולמנוע סכסוכים וקונפליקטים. עורך דין עם רקע מתאים בקיא בפסקי הדין התקדימיים שקשורים לעסק משפחתי, הוא יכול להציע סיוע לחלק מבני המשפחה ויש לו גם את ההסמכה הנדרשת על מנת לייעץ להם כיצד להתמודד עם מצבים בעייתיים. בנוסף, עורך דין הוא האדם היחיד שלא מחויב לאף אחד מהצדדים מלבד הלקוח. העצות שלו אובייקטיביות ונטולות פניות. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה