יום שבת, 8 באוקטובר 2016

תאונות תלמידים בבית הספר



במדינת ישראל קיים חוק חינוך חובה. זה אומר שעל ההורים מוטלת החובה לשלוח את ילדיהם לבתי הספר והגנים. אף הורה לא יכול למנוע מבנו לפקוד את בית הספר ביום יום, למען שום צורך שהוא. לעיתים קרובות המדינה נלחמת בהורים ומנתקת את הילדים מהוריהם רק כדי שיוכלו להגיע לבית הספר, ללמוד ולהתפתח. לכן, להורים אין באמת ברירה, והם נאלצים לשלוח את ילדיהם לבית הספר למרות החשש שבדבר. זה חשש טבעי של כל הורה לילדים, כי קיימת אפשרות שהילד יפגע בבית הספר. הפגיעה יכולה להיות מכל סוג שהוא, נפשית או פיזית, ולכן האינסטינקט המגונן של ההורים פורץ ומעורר את החשש שלהם. לעיים קורה שהחששות מתבדים, ואכן קורה לילדים מקרה מצער שבו הם נפגעים פיסית. תאונות תלמידים בביתהספר הן לצערנו דבר שבשגרה ואנחנו שומעים על מקרים שכאלה לעיתים תכופות מדי. אבל, בגלל שאנחנו מחויבים לשלוח את הילדים לבית הספר, מגיע לנו פיצויי על מה שקרה בעקבות דרישת המדינה לקחת את הילד תחת חסותה. לעיתים קרובות אם הילד שלנו נפגע, נוכל לדרוש פיצויים.




גובה הפיצויים
אם הילד שלכם נפגע בבית הספר, או שהוא תלמיד ונפגע גם אחרי שעות הלימודים או במסגרת לא בית ספרית, מגיעים לכם פיצויים. זאת לפי פוליסת ביטוח תאונות אישיות עליה את משלמים בכל שנה, כביטוח חובה לילד. ישנם פיצויים קבועים בחוק:
·         פגיעת 100% נכות – 350000 ₪
·         פגיעת 50% נכות – 175000 ₪
·         ועוד

התיישנות
רבים ממהורים לא יודעים שהם יכולים לתבוע פיצויים במקרי תאונות תלמידים בבית הספר, ומגלים על כך מספר שנים לאחר האירוע. בכל מקרה, ניתן לתבוע פיצויים גם לאחר 3 שנים מסיום לימודי התלמיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה