יום שבת, 8 באוקטובר 2016

בחירת סאונד לפי בי פי אם



המושג BPM הוא ראשי תיבות של beats per minute ובהקשר המוזיקלי משתמשים בו כדי לקבוע את מהירות היצירה. ברמה הטכנית, המונח בי פי אם מייצג את מספר הפעימות לדקה. לכל יצירה מוזיקלית יש בי פי אם שונה. אפשר להחליט האם מדובר על יצירה מהירה או איטית לפי המספר האבסולוטי של ה-BPM, ולאחר מכן לבצע את כל ההתאמות הנדרשות.



ראשית, בי פי אם מיועד כדי ליצור חיבור בין הקצב של השיר והתנועה של המאזינים. היצירה המוזיקלית מושפעת מהקצב לא פחות מאשר מהלחן, המלודיה, ההרמוניה והצלילים ותפקידם של אנשי המקצוע הוא להתאים אותו. בעזרת בי פי אם ניתן אפילו לצפות את קצב תנועות הריקוד של המאזינים ולהחליט על האווירה והסאונד ההולמים.

מעבר לכך, בי פי אם קובע עד כמה היצירה המוזיקלית תהיה ברורה למאזין. קצב הפעימות לדקה יכול להכריע בשאלה האם המאזין מבין או לא מבין את המסר שמועבר אליו דרך היצירה, בעיקר אם מדובר על יצירה מוזיקלית אלקטרונית. 

כל המשמעויות של בי פי אם
חובבי מוזיקה שרוצים ללמוד עוד על המשמעויות מאחורי המושג בי פי אם יכולים לעשות זאת במסגרת קורס ייעודי. מטרת הקורס היא לחשוף את התלמידים לשיקולים בבחירת קצב מוזיקלי, לדילמות סביב התאמת סאונד לאווירה ולאופן שבו הטמפו משפיע על אווירת הלחן או על הקושי לנגן אותו. למהירות ולקצב של הלחנים יש גם השפעה על המאזינים והם לעיתים קרובות עושים את ההבדל בין יצירה מוצלחת לבין יצירה נשכחת וחסרת משמעות.

בחירת סאונד מתבצעת לפי בי פי אם ועל סמך שיקולים שונים. לכל שיקול יש השפעה אחרת על היצירה והמערכת המוזיקלית מחייבת ידע מוקדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה