יום שבת, 8 באוקטובר 2016

ניקוי מסנן חלקיקים



ניקוי מסנן חלקיקים הוא חשוב מאוד לרכבים המשתמשים במנוע דיזל
על מנת להבטיח את ניקיון הגזים הנפלטים מהאגזוז (במידה יחסית כמובן, שכן כל הגזים הנפלטים מהאגזוז הם מזהמים מאוד) ניתן להשתמש במסנן חלקיקים. מסנן חלקיקים, הנקרא גם לוכד חלקיקים, הוא חלק ממערכת הפליטה של הרכב (בעברית יום יומית- האגזוז) ומטרתו היא ללכוד חלקיקים גדולים של פיח הנצבר בתוך מערכת הפליטה. כאשר המסנן מגיע לטמפרטורות גבוהות (סביבות 300 מעלות צלזיוס ומעלה) חלקיקי הפיח הופכים לאפר, שהוא מזיק הרבה פחות (שוב, אין פליטה שאינה מזהמת, יש רק פליטות שמזהמות פחות באופן יחסי לפליטות רכב אחרות). 



תהליך התחדשות לוכד חלקיקים (regeneration)- ניקוי מסנן חלקיקים

·         התחדשות פסיבית - מסנן החלקיקים מבצע ניקוי כשהוא מגיע לטמפרטורת עבודה גבוהה מאוד שנעה בין 350-600 מעלות. התחדשות פסיבית מבוצעת ע"י בעל הרכב ללא התערבות של מחשב ניהול מנוע, בכל זמן שהרכב מגיע לטמפרטורה המתאימה, הוא מפרק את החלקיקים שבתוכו והופך אותם לאפר. תהליך זה קורה לעיתים בכבישים מהירים ובין עירוניים, שאפשר לתפוס תאוצה רבה.

·         התחדשות אקטיבית - כאשר המסנן צובר בתוכו מעל 45 אחוז של לכלוך, ובמקביל מחשב ניהול מנוע מזהה שהמסנן אינו מגיע לטמפרטורות הנדרשות, הוא יוצר תהליך פנימי של התחממות גדולה יותר, כל זאת על מנת להגיע לטמפרטורה הנכונה, בכדיי ליצור תהליך התחדשות. תהליך זה כולל כיבוי מיחזור גזי הפליטה, הגדלת כמות הזרקת הדלק, כולל הוספת הזרקה נוספת לאחר ההזרקה הרגילה. בחלק מהרכבים במקביל נדלקת מנורת התראה של מסנן חלקיקים, הדורשת מבעל הרכב ליצור תהליך של חידוש.

מה לעשות אם התהליך פגום אצלי?
 בהחלט ייתכן כי ניקוי מסנן חלקיקים ברכבך פגום. אם אתה חושש שכך הדבר, פנה למוסך המורשה הקרוב ביותר בשביל לקבל ניקוי מסנן חלקיקים תקין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה