יום שלישי, 21 בנובמבר 2017

במסגרת תרומה לקהילה ארגונים מפעילים משאבים מתקדמים



תרומה לקהילה יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. השאלה כיצד הכי נכון לתרום לקהילה תלויה בצרכים של הארגון, של המתנדבים ושל המערכת כולה. כמו כן, ישנו שיתוף פעולה בין ארגונים עסקיים והתנדבותיים לבין גופים ציבוריים מטעם המדינה. במסגרת תרומה לקהילה ארגונים אמורים להעניק ערך מוסף ולשפר את היעילות.

קודם כל, במסגרת תרומה לקהילה ארגונים מפעילים בעיקר משאבים כספיים. ארגון עסקי או מסחר יכול להקצות חלק מהרווחים שלו עבור התנדבות לקהילה ותרומות בדרכים שונות. נציגי הארגון גם מגייסים לעיתים מתנדבים שיעזרו לתרום לקהילה לאורך השנה או בתקופות ספציפיות, כמו למשל בראש השנה, בחגים או בתקופת הקיץ.



שנית, במהלך תרומה לקהילה ארגונים משתפים פעולה אחד עם השני במטרה להשתלב טוב יותר במרחב הציבורי. כל ארגון יכול להחליט שהוא אחראי על סוג אחר של תרומה לקהילה או התנדבות. יש ארגונים שבהם מתמחים בחלוקת מזון לנזקקים, ארגונים שמציעים שירותי סיוע לילדים וארגונים שפונים לבני גיל הזהב ולקשישים.

למה חשוב להכיר את המערכת של תרומה לקהילה?
במסגרת היכרות עם האפשרויות השונות של תרומה לקהילה ארגונים ועובדיהם יכולים לחוש סיפוק ושביעות רצון. עם זאת, גם שאר האנשים באוכלוסייה צריכים להכיר את המערכת של תרומה לקהילה ולהבין כיצד היא באה לידי ביטוי. הסיבה לכך היא שהיכרות עם המערכת יכולה לסייע לאנשים פרטיים שמעוניינים להתנדב ולא מוצאים ארגון לפנות אליו.

אפשר לקבל מידע על תרומה לקהילה ארגונים ומוסדות באמצעות אתרי האינטרנט. אפשרות אחרת היא לפנות ישירות למוסדות הציבור, לקבל הפניה ולשמוע המלצות. בניגוד לגוף ציבורי שכפוף לרגולציה מסורבלת, ארגון פרטי נחשב הרבה יותר גמיש ביכולות ובהפעלת המשאבים שלו במסגרת תרומה לקהילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה