יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

כסאות


כשחושבים על כך, הצורך בבחירת כסאות תמיד קיים. האדם הקדמון חי בסביבת אבנים אך מאז ועד היום העולם התפתח ושוכלל. אם בעבר כסאות היו דבר שכדיין לא הומצא,  שהרי היום השוק היצרני מביא איתו סוגים וגוונים של כסאות כאלה ואחרים  - נוכח העובדה כי כיסאות הפכו הרבה יותר מדבר שימושי. 

רגע לפני שאתם יוצאים לרכוש כסאות עבור כל צורך, אם אלו כסאות לבית, כסאות למשרד, כסאות לגינה וכדומה, בואו ונלמד כמה פרטים מעניינים על תולדות הכסאות ושיטות לבחירת כסאות.

אודות כסאות ובחירתם

אם כן, כשחושבים על כך, כסאות הפכו דבר נפוץ ביותר כבר בתקופת המאה השבע עשרה. מדובר על תקופת הרנסנס ועל היותם של נגרים כבר במאיות האחרות. אותם נגרים שייצרו כסאות עבור כס המלוכה לצורך העניין. מעבר לכך שהכיסא משמש לצרכי כסאות מלוכה, דובר כבר אז על נוחות לישיבה. 

כסאות

גלגולו של כיסא 

אם כן, הצורך ביצירת כסאות לצרכי ישיבה נוחה הוליד ייצור כסאות ובהמשך נולד מעבר של עיצובם גם למטרה אסתטית. מסתבר כי לצרפתים השפעה גדולה על מראה הכסא נכון להיום. הם בעצם היו הראשונים שעצבו כסאות לצרכי עבודה, ישיבה או אכילה סביב שולחן. גם עיצוב ספות ואת עיצובם של כסאות אחרים, הביאו הצרפתים.

על כסאות במאה ה-18 

אז כבר במאה ה-18 כסאות היו מיוצרים כעבודת אמנות. עם הזמן והקדמה, התווספו עיצובים וחומרי גלם שונים ומגוונים שהפכו את עולמו של הכיסא ליצירת אמנות ולעיצוב בפני עצמו. כשמדובר ברצון לגלף ולעצב בצורה מורכבת יותר, היה בהחלט צריך כבר אז, כמות של בוקי עץ גדולים יותר לצרכי עבודה. ביום בו תפס הכיסא את נישת האופנה, עיצובו השתנה והוא דהר על חבל שינויי האופנה בארץ ובעולם. בסיומו של יום, הכסא הוכיח כי הוא משול באופנות אך מעבר לעיצוב, מביא איתו את הנוחות הכול כך מבוקשת והצפויה מראש. 

כסאות הן כבר מזמן לא רק פריט למטרה פרקטית בלבד, וככאלה עליכם למצוא בדיוק את הסגנון הנכון עבורכם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה