יום שישי, 17 באוגוסט 2012

תיק


תיק לכל מקצוע
חשבו על כך, המילה תיק בעברית מעוררת אסוציאציות רבות. תיק יכול להיות תיק לשם סחיבת חפצים ממקום למקום. תיק הוא גם תיק פלילי, תיק משפטי, וגם תיק ממשלתי (תיק הרווחה). תיק יכול להיות גם ביטוי למשהו קשה שנחת עליכם – "נפל עלי תיק ואני יצטרך להשאר במשרד כל הלילה" וכדומה שימושים שונים של המילה תיק. אבל לפני הכל תיק הוא באמת חפץ העשוי מחומרים שונים שהשימוש העיקרי שלו הוא סחיבת חפצים ממקום למקום .
תיק מקצועי
תיק יכול לשמש לסחיבת דברים וחפצים באופן כללי, אבל הוא יכול להיות תיק ייעודי – תיק שמיועד למטרה מסויימת ולשם כך הוא עוצב ותוכנן. בין היתר ניתן למנות תיקים מקצועיים רבים :
תיק מאפרות או תיק כלי איפור – מאפרות מקצועיות נעזרות בתיקים מיוחדים שתוכננו להכיל בתוכם את כל חומרי ומכשירי האיפור הנחוצים לצורך עבודתן. התיק מאפשר להן לצאת ולבוא ממקום למקום כשכל מה שהן זקוקות לו נמצא בידיהן כל הזמן. תיקים אלה הם תיקים קשיחים על מנת לשמור על כלי האיפור העדינים והחומרים היקרים .
תיק רופא – תיקי  רופאים מעוצבים ומתוכננים כך שכל רופא יוכל להכניס בבטחה את כל מכשירי הבדיקה שלו ללא חשש. תיקים אלה עשויים בדרך כלל מעור המגן על החפצים מפני פגיעה ויש בו מקום גם למסמכים שונים שהרופא זקוק להם בעת ביקורי הבית שהוא עושה .
תיק כלי עבודה – אנשי מקצוע רבים נעזרים בתיקים מיוחדים לשאת את כלי העבודה שלהם.לא מדובר בארגזי כלים גדולים מפלסטיק או מתכת אלא תיקים מאד נוחים המשמשים טכנאים שונים שבאים לתיקונים בבית .
תיק טייסים – תיק טייסים הוא תיק קשיח במבנה מלבני האמור לשאת את כל המסמכים של המטוס שאותו הטייס אמור להטיס. זהו תיק ייעודי למטוס ולא לטייס. הטייס מקבל את התיק של המטוס לפני הטיסה .
תיקים ייעודיים יש למקצועות שונים ועד היום ניתן לראות בעלי מקצוע שונים הגאים בתיקים שלהם . המגוון הוא עשיר מאד ואנחנו רק צריכים לבחור את מה שמועדף עלינו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה