יום שישי, 17 באוגוסט 2012

צפון הודו


כיצד לבחור טיול מאורגן אל צפון הודו ?
כשמחליטים לנסוע להודו יש לקחת בחשבון שמדובר על ארץ ענקית ורחבת ידיים. הודו אינה דומה לשום מקום אחר בעולם. בהודו יש הכל ובגדול. כדי לתכנן טיול טוב לצפון הודו יש לקחת כמה דברים חשובים בחשבון עוד בטרם התחלתם לארוז את המזוודה לטיול .

תקופת הטיול
בהודו שלוש עונות עיקריות. חורף - מנובמבר ועד מרץ, קיץ חם מאד מאפריל ועד יולי ותקופת המונסונים ממחצית יולי ועד מחצית אוקטובר. לכל איזור בהודו יש תקופת טיול שונה. אל צפון הודו מומלץ לטייל בחודשי מרץ אפריל ותחילת יולי ואחרי אוקטובר. במרכז הודו, או מה שמכונה הודו הקלאסית  מומלץ לטייל בין נובמבר ועד סוף פברואר. בדרום הודו שהוא איזור טרופי והטמפרטורות בו 30 מעלות רוב השנה מומלץ לטייל בחודשים יוני יולי ואוגוסט .



עם מי לצאת לטיול מאורגן ?
הדבר החשוב ביותר בארגון טיולים להודו הם נסיון רב שנים, ארגון למופת וידע נרחב אודות המקומות השונים . שאלו שאלות שמציקות או שמאתגרות אתכם והקשיבו לתשובות. בקשו טלפונים של מטיילים שכבר נסעו איתם ודברו איתם. שאלו הכל: מסוג הרכב שבו תטיילו, המלונות, המדריכים, שאלו אודות האוכל בטיול, מים,חיסונים וכל דבר העולה על רוחכם. בדקו באינטרנט לגבי תלונות שיש נגד החברה ועשו השוואת מחירים עם חברות נוספות. בדקו גם מאת מספר הנוסעים בקבוצה. ככל שהמספר קטן יותר יהיה הטיול איכותי יותר .

איפה לנים ומה אוכלים ?
אחד הדברים החשובים בנוגע למסע שלכם בהודו הוא האוכל והלינה. הודו היא ארץ קיצונית וניתן להבחין בזאת גם במקומות האירוח והמלונות השונים כפי שניתן להבחין בזאת ברחובות. אין להתפשר על מלונות תיירות טובה ויש לבדוק את רמת המלונות המוצעים באופן פרטני. אין לסמוך על צילומים מהאינטרנט שכן אלה אינם מעבירים ריחות ...
גם בנוגע לארוחות יש לבדוק מה אוכלים והיכן ורצו לקחת חצי פנסיון כדי שתוכלו ליהנות מארוחה חמה והוגנת במלון לאחר יום מלא ריגושים וסיורים באחד מהאזורים המרתקים ביותר על פני הכדור .

תגובה 1:

  1. תודה על הרשומה החשובה.
    אחרי איזה חודש שאני עוברת על מפות ומנסה לקבוע לי מסלול נראה לי אני בסוף אלך לטיול מאורגן.
    כנראה שלהיות מדריכת טיולים זה לא בדיוק המקצוע העתידי שלי חחחח
    מתחילה לבדוק אפשרויות.

    השבמחק