יום חמישי, 11 ביולי 2013

טבעות אירוסין



המשמעות של טבעת האירוסין
אחד מן הרגעים המרגשים ביותר בחייהם של שני בני זוג אוהבים הוא ללא כל עוררין הרגע בו מגיעה הצעת הנישואין הלכה למעשה. יש דרכים רבות ומגוונות, בעיקר בעידן של היום, להציע נישואין, אך יש דבר אחד שוודאי לא משתנה אף פעם - טבעת אירוסין אשר מצטרפת אל הצעת נישואים ומעידה על הסכמתה של האישה להינשא לבחיר ליבה ולקשור את חייה בחייו.
אין ספק, כי מלבד המשמעות הסמנטית, הטבעת מלווה את בני הזוג בחודשים המרגשים שלפני החתונה. נהוג לתת טבעות משובצות ביהלום, אך כיום ניתן לבחור מבין דוגמאות רבות ולהעדיף אבני חן אחרות. הטבעת מייצגת את הקשר המיוחד בין האישה לבין בחיר ליבה, נענדת על האצבע עד יום החתונה ומקבלת מעמד גם בעתיד המשותף של בני הזוג.

אירוסין על פי ההלכה
מבחינה הלכתית אין משמעות לסוג של טבעת האירוסין והיא אינה מחייבת. בניגוד לטקס החופה והקידושין בו ענידת הטבעת מחילה את הנישואים על בני הזוג, טבעות אירוסין הן סימןחברתי ורומנטי בלבד. זו הסיבה שקל יותר לבחור בין טבעות אירוסין. בעוד טבעת הנישואים חייבת לעמוד בהנחיות הלכתיות ברורות, טבעות אירוסין יכולה להיות ורסטילית ומגוונת.



איך בוחרים טבעת?
הדרך הנכונה לבחור טבעות אירוסין היא להכיר את ההעדפות של האישה. אין מניעה להגיע אל חנויות תכשיטים יחד עם בת הזוג, להתרשם מסגנונות שונים של טבעות ורק לאחר מכן לבחור את הטבעת. מצד שני, רוב הגברים מעדיפים להפתיע את בת הזוג עם טבעת כבר במהלך ההצעה. אפשר להתייעץ עם בני משפחתה של הכלה המיועדת, להגיע אל חנויות התכשיטים עם חברות או פשוט לנסות ולדלות רמזים בחודשים שלפני ההצעה.

חשיבות האירוסין
רכישה של טבעות אירוסין מלווה בהמון לבטים ודילמות. בנוסף, הצעת נישואים היא שלב חשוב בחיים המשותפים של בני הזוג. זו היא עדות לקשר מיוחד הנרקם לאורך זמן, אשר ברוב המקרים גם מביא להקמת משפחה. לא כדאי להקל ראש בחשיבות ובמעמד של טבעת אירוסין וכדאי לבחור אותה בכובד ראש על מנת ליהנות ממנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה