יום שבת, 20 ביולי 2013

עסקים למכירה



כיצד לבדוק עסקים למכירה
עסקים למכירה מחפשים היום באינטרנט או דרך מתווכי עסקים כאלה ואחרים מקצועיים בתחום זה. אין ספק כי בשני המקרים יהיה עליכם לסמן לעצמכם כמה עסקים למכירה כאלה ואחרים אשר נראים לכם בעלי פוטנציאל עבורכם, ולגשת לבדוק אותם בצורה מעמיקה ביותר בשלב ראשון. בדיקת עסקים למכירה איננה משימה קלה כלל וכלל לכל הדעות, מכיוון שיש שאלות רבות אשר צריך לענות עליהן עוד לפני שמחליטים להכנס למשא ומתן אודות רכישת העסק. כל בעל עסק קיים ינסה להציג אותו על הצד הטוב ביותר שלו כמובן מטבע הדברים, ותפקידכם הוא לאתר גם את נקודות החולשה של בית העסק על מנת לדעת בפני מה אתם עומדים בסופו של יום.

למה העסק עומד בכלל למכירה?
שאלה זו היא שאלת המפתח בכל בדיקה שאתם עושים. אם עסק מצליח ומרוויח היטב, נשאלת השאלה, למה מוכרים אותו. כדי שעסק מצליח יעמוד למכירה יש כמה אפשרויות לכך:
·         בעל העסק פורש לגמלאות ואין לו ממשיך במשפחה
·         בעל העסק עוזב לעיר אחרת או למדינה אחרת
·         בעל העסק ממשיך לעסקים אחרים ואין לו יכולת להפעיל את העסק
·         בעל העסק מוכר בשיא כדי לגרוף מקסימום רווח ממכירתו
לאחר שתבררו היטב את סיבת מכירת העסק תוכלו להמשיך הלאה לבדיקת יתר הפרטים אודות העסק.
מה עוד יש לבדוק?
בנוסף לסיבת מכירת העסק יש לבדוק את המוניטין של העסק ואת לקוחות העסק ולוודא כי אלה אכן לקוחות ממשיים. אם מדובר בעסק מסוג חנות או בית קפה וכדומה מומלץ לשהות במקום מספר ימים כדי להבחין בתנועת הלקוחות במקום ולהתרשם מצורת העבודה של העסק. בנוסף יש לבדוק את הציוד במקום ולוודא כי הוא במצב טוב וכן את מצבו הפיננסי של העסק ולוודא כי אין לו חובות לבנקים או לספקים וכדומה.
בדיקת עסקים למכירה חייבת להיעשות בצורה קפדנית ואסור לפספס שום פרט. אם אתם מתכוונים להיכנס לעסק פועל דרשו כי בעל העסק ילווה אתכם לפחות בשלושת החודשים הראשונים כדי לעשות חפיפה מקצועית על כל המשתמע מכך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה