יום שבת, 20 ביולי 2013

מחיקת רישום פלילי



למה מחיקת רישום פלילי כל כך חשובה
רישום פלילי הוא לא עניין של מה בכך לכל הדעות ויש לפעול במהרה על מנת למחוק רישום מן הסוג הזה. בהגדרה של רישום פלילי נכנסים לגיליון הפלילי של כל אדם במשטרה כל ההליכים שהמשטרה עשתה מולו כגון: מעצר, עיכוב לחקירה, הגשת כתב אישום, הרשעות שונות וכדומה. כל אדם רשאי לגשת לתחנת המשטרה המקומית ולקבל את גיליון הרישום הפלילי שלו בעת הצגת תעודת זהות. אקט זה יוכל לחשוף בפניו רישומים עתיקי יומין מתקופת היותו אדם מאד צעיר. בעוד הוא חשב כי רישומים אלה התבטלו אוטומטית עם חלוף השנים יתגלה לו כי הארכיון שלו אמנם מצהיב אבל הרישומים קיימים.
מחיקת רישום פלילי חשוב לאנשים רבים ובמיוחד לכאלה הנדרשים להציג תעודת יושר מהמשטרה כדי להתקבל בעבודות שונות. כיום ישנם מוסדות וארגונים רבים שהצגת תעודת יושר היא תנאי להעסקתם, וללא מחיקת רישום פלילי במשטרה לא יזכו לקבל תעודה זו.

כיצד ניתן לעשות מחיקת רישום פלילי בצורה נכונה ומוצלחת
מחיקת רישום פלילי ניתן לעשות על ידיי פנייה בבקשה לביטול רישום פלילי במטה הארצי על ידי מכתב המנמק מדוע זה חשוב ורלוונטי, והדרך השנייה היא להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה שיכול לגרום למחיקת רישום פלילי גם בגין עבירה שהמבקש הורשע בה בבית המשפט.
בקשה של מחיקת רישום פלילי במשטרה – על בקשה זו להיות מנומקת ומומלץ להיעזר בעורך דין, אבל יש להיזהר מניסוחים משפטיים יבשים ויש להעלות את כל הנקודות האישיות הנוגעות לדבר כמו האפשרות לפרנס משפחה עם ילדים קטנים וכדומה. בכל מקרה מומלץ שעורך דין יעבור על מכתב הבקשה כדי לוודא כי אתם פועלים על פי הנהלים המקובלים.
בקשה לחנינה מהנשיא – גם בניסוח בקשה זו של מחיקת רישום פלילי מומלץ להיעזר בעורך דין ויש לדעת כי במקרה זה מועברים לנשיא לעיון רק בקשות שסוננו על ידי המחלקה המשפטית של בית הנשיא, כך שיש לקחת בחשבון כי על הבקשה להיות עניינית וכתובה בלשון ברורה ולכתוב בה את כל הנימוקים הענייניים והאישיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה