יום שלישי, 1 ביולי 2014

גילוי מרצון



האתגרים בתהליך של גילוי מרצון
אין ספק כי התהליך של גילוי מרצון, טומן בתוכו לא מעט יתרונות. האדם שמצהיר באופן מלא על הכנסותיו, בארץ או בחו"ל, יכול להיות רגוע ולא לחשוש מכך שרשויות החוק ירדפו אחריו. התהליך של גילוי מרצון מאפשר לו לקבל הגנה מפני העמדה לדין פלילי, ובעצם לפתוח דף חדש ונקי בחייו. עם זאת, יש לציין שהתהליך הוא לא תמיד פשוט כל כך, ואין מלכתחילה הבטחה לכך שהפניה לגילוי מרצון לא תוביל להעמדה לדין. אם כך, מהם האתגרים בתהליך הנ"ל?



כמה דברים שמקשים על התהליך
ראשית, אולי האתגר המשמעותי ביותר בתהליך של גילוי מרצון, הוא בכך שאין כיום חשיפה של רשות המסים, באשר לקריטריונים שלפיהם היא תקבע את ערך המיסוי עבור המידע החדש שנחשף בפניה. כך, אדם שפונה מרצונו החופשי, ללא כל איום מצד רשות המסים, ומצהיר על הכנסותיו - עלול לפתע לעמוד מול מיסוי גבוה שאיננו הגיוני, מבלי שברור למה הדבר נעשה. יתרה מזאת - רשות הסמים אף רשאית לקבוע ביוזמתה, כי חל כאן עניין פלילי - למשל תחת הטענה שהחלה בדיקה של רשות המסים עבור הגוף או האדם שפנו, גם אם הם לא היו מודעים לכך.
עוד בעיה שנוגעת לתהליך של גילוי מרצון היא בעיית הערעור. לרוב, בבקשות רגילות למיסוי, רשאים האנשים או הגופים השונים לערער על ההחלטה של רשות המסים ולטעון ששיעור המס איננו הגיוני. לעומת זאת, בתהליך של גילוי מרצון מוצהר מלכתחילה כי לאותם אנשים או גופים אין זכות לערער על ההחלטה של רשות המסים.

מה זה אומר?
האם משמעות הדבר היא שלא צריך להתחיל בתהליך של גילוי מרצון? לא בהכרח. במקום זה, כדאי לפנות ליועץ מס או עו"ד שמתמחים בתחומי המיסוי, והם יסייעו לכם לעבור את התהליך בצורה טובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה