יום רביעי, 1 ביולי 2015

נוהל גילוי מרצון



נוהל גילוי מרצון – שאלות נפוצות

רשות המיסים מאפשרת לאנשים אשר עברו עבירות מס לבוא ולהתוודות ולתקן את הנתונים השונים שבידי רשות המיסים. נוהל זה של וידוי ותיקון נתונים נקרא נוהל גילוי מרצון וכשמו כן הוא, גילוי מתוך הרצון של האדם עצמו. האדם יכול להיות נישום, בעל עסק או בעל תפקיד בתאגיד אשר ביצע עבירה או לא דיווח כראוי על הכנסותיו השונות ועל רווחיו ודרך הנוהל הוא יכול לתקן את שנעשה. רשות המיסים מאפשרת לנוהל זה להתקיים מתוך רצון לשיתוף פעולה כשהנוהל יכול לחסוך עונשים כבדים אשר קשורים בעבירות המס.




מי יכול לפנות לגילוי מרצון?

כל מי שלא דיווח כראוי על הכנסותיו לרשויות המיסים ורוצה לשנות את הדיווח שלו יכול לבצע נוהל גילוי מרצון כל עוד הוא עומד בקריטריונים אשר מוצגים על ידי רשויות המס. כמובן, על המדווח להיות בעל עסק, חברה, נישום או אחראי בתאגיד אשר חלה עליהם חובת דיווח.

מתי יתבצע נוהל גילוי מרצון?

כדי לבצע נוהל גילוי מרצון חובה על מבצע הנוהל לעשותו בתום לב ומתוך כנות (כולל כנות על כל מסירת הפרטים). לפנייה יש להגיע מרצון ולא בשעה של חקירה או בדיקה של מבצע הנוהל או בן/ בת זוגו. כלומר, על הפונים לבצע נוהל זה לבוא מתוך כוונות טובות ושיתוף פעולה עם ממסדי המס השונים כשאלו רשאים לסרב לביצוע הנוהל אם תנאים אלו של רצון כן ותום לא לא מתקיימים.

פניה לאנשי מקצוע

נוהל גילוי מרצון יכול להשפיע על המצב הכלכלי של החברה, העסק, הנישום או כל אחד אחר ולכן לא תמיד כדאי לבצע אותו לבד. לרוב מומלץ לבחון את כל הנתונים לפני שמעבירים אותם הלאה ולהיות מיוצגים כראוי מול רשויות המיסים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה