יום רביעי, 8 ביולי 2015

רכישת דירה ראשונה עם יועץ משכנתאות



יועץ משכנתאות הוא אחד הגורמים החשובים ביותר אותם כדאי לערב בתהליך רכישת דירה ראשונה. היועץ עוזר לבנות תכנון פיננסי נכון וחושף בפני הלקוחות את עולם המונחים והמושגים. הוא מביא איתו רקע תיאורטי עשיר ומעמיד ארגז כלים לחיסכון בהוצאות. תכנון פיננסי תורם בהתמודדות עם שינויים ברמת ההכנסה ומאפשר לבני זוג או משפחות צעירות להגשים את החלום לקנות דירה ראשונה. מעבר לכך, תכנון פיננסי נכון מתחשב בתנאי ההלוואות ובהבדלים בין המסלולים השונים בבנקים.

בעזרת יועץ משכנתאות ניתן להכיר את תנאי השוק ולהיעזר בהם כדי להעריך את העלות הכוללת של הדירה. היועץ מפנה את תשומת ליבם של הלקוחות להוצאות על מס רכישה, היטל השבחה, דמי הסכמה למינהל מקרקעי ישראל, מס שבח ושכר טרחת עורך דין או דמי תיווך. במידת הצורך יכול היועץ להתערב לצורך חיסכון על עלויות מעבר ושיפוץ, הפרשים בשער הדולר והמט"ח או הצמדת מחיר הדירה למדד המחירים לצרכן.



ריכוז כל הסוגיות במקום אחד
היתרון הגדול ביותר של רכישת דירה ראשונה עם יועץ משכנתאות הוא ריכוז כל הסוגיות במקום אחד. במקום לפנות לכל יועץ בנפרד ולאחר מכן לסנכרן בין הנתונים, זוגות צעירים וגם רוכשי דירה ראשונה להשקעה פשוט פונים ליועץ שלהם. יועץ משכנתאות הוא גורם אובייקטיבי שעוזר להגיש את הבקשה לבנק, לבצע חישוב של התקציב ולבדוק כיצד רמת ההכנסות עולה בקנה אחד עם הוצאות הצפויות.

לסיכום, היום לא חייבים להתמודד עם הסוגיה המורכבת של רכישת דירה ראשונה באופן עצמאי. אפשר לערב יועץ משכנתאות מוסמך כבר בשלבים המוקדמים, לתכנן יחד איתו את גיוס ההון העצמי ולהשתמש ברקע ובניסיון העומדים לרשותו על מנת לבחור את המסלול האטרקטיבי ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה