יום רביעי, 8 ביולי 2015

תאונות עבודה



תאונות עבודה – הזכויות שעומדות לפניכם

אנו מבלים בסביבת העבודה שלנו כמחצית (ולפעמים יותר) משעות הערות שלנו. המשמעות של כמות שעות העבודה היא שאנחנו רוצים להיות בסביבה שבטוחה לנו וסביבה ששומרת על הבריאות שלנו. עם זאת, לפעמים ישנם מצבים שסביבת העבודה לא בטוחה או שלמרות המאמצים ליצור סביבה בטוחה נוצר מצב של סכנה או חוסר תשומת לב שהובילו לתאונה. תאונות עבודה יכולה להוביל למצבים לא נעימים בחומרה שונה ובכל מקרה ישנה אחריות של מקום העבודה לתאונה ועל הנפגע לדאוג לקבל את הזכויות שלו.

תאונות עבודה


איזו תאונה נחשבת לתאונת עבודה?

ישנם מצבים שונים אשר נחשבים תאונות עבודה ובניהם: תאונות אשר התקיימו בתוך מתחם העבודה או תוך כדי העבודה של העובד במסגרת עבודתו. תאונה אשר נגרמה בדרך מהבית לעבודה או מהעבודה לבית או בנסיעה במסגרת העבודה. תאונות עבודה יכולה להיות גם פגיעה במקום העבודה שהובילה למחלה כמו למשל מחלות שנוצרו עקב חשיפה לכימיכלים.

לדאוג לזכויות לאחר התאונה

כל אחד חייב לדאוג לזכויות שלו. הפיצויים הניתנים לאחר תאונות עבודה מיועדים להקל על הנפגע במידה שאפשר. הפיצויים או הכספים לא יכולים להחזיר את הזמן לאחור והם לא יכולים למנוע תאונות עבודה אך הם כן יכולים לעזור לעובד לדאוג לעצמו טוב יותר בלי לחשוש למצבו הכלכלי. כיוון שלא כולם יודעים כיצד לדאוג לפיצויים שלהם אפשר ליהעזר באנשי מקצוע מומחים בתחום.

עזרה של בעל מקצוע מומחה

תאונות עבודה חושפות את העובדים לא רק לקושי פיזי אלא גם לקושי כלכלי ותקופת שיקום. כל עובד אשר נפגע במסגרת העבודה או בדרך אליה וממנה לביתו יכול להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי מצבו ומה עליו לעשות ואפילו לקחת לעצמו ייצוג אם יש צורך בכך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה