יום רביעי, 8 ביולי 2015

חוקים בהם מטפל עורך דין נזיקין



עורך דין נזיקין מטפל בחוקים השייכים למשפט האזרחי. ההתמחות שלו היא בתביעות העוסקות בחיובים לא רצוניים בעקבות נזק שנגרם. התייעצות עם עורך דין נזיקין יכולה להיות יעילה במצבים בהם נגרם נזק לאדם, לגופו ולרכושו. גם לאחר תאונות, רשלנות, תקיפה, לשון הרע או מטרד וגניבת עין כדאי לפנות לעורך הדין להתייעץ איתו טרם הגשת התביעה. עורך דין נזיקין מחזיק בניסיון והסמכה והוא אמור להיות בקיא בפסקי הדין התקדימיים הפועלים לטובתו של הלקוח.

מבחינת חיקוקים, דיני נזיקין שואבים את תוקפם בעיקר מפקודת הנזיקין. זו הפקודה הדנה בשאלות של היקף אחריות, היקף הפיצוי, אופי קביעת הסעדים לניזוק וכדומה פקודת הנזיקין גם דנה בעוולות ובוחנת כיצד יש להתמודד עמן בין כתלי בית המשפט. עוולה היא כלי משפטי בו דנים יחד עם עורכי הדין של הצדדים כדי לקבוע חבות בנזיקין. במילים אחרות, אם לא מתקיימת עוולה הרי שלא ניתן להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי או אחר.



מה נכלל בדיני הנזיקין?
עורך דין נזיקין נדרש להכיר את כל החוקים הנכללים תחת הפקודה. הוא עוסק בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, בחוק איסור לשון הרע ובחוק האחריות למוצרים פגומים. לאורך שנות הניסיון מתמודד עורך דין עם מקרים שונים ועם תביעות המוגשות על ידי אנשים פרטיים, גופים ציבוריים ואנשי עסקים בעלי אינטרס. עורך הדין גם מכיר את החוק למניעת מפגעים ואת חוק הנזיקין האזרחיים העוסק בשאלה מתי המדינה אחראית בנזיקין. 

בנוסף לעיל, יש פסקאות נזיקיות בחוקים אחרים שבהן עוסק עורך דין נזיקין. הפסקאות נמצאות בין היתר בחוק הגנת הצרכן, חוק הגנת הפרטיות, חוק ההגבלים העסקיים, חוק למניעת הטרדה מינית וחוק איסור הפליה במוצרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה