יום שני, 13 ביולי 2015

טבעת נישואין


טבעת הנישואין המושלמת ?
טבעת הנישואין הינה סמל של אהבה, אמון, מסירות, נאמנות ואולי אפילו דת או אמונה. ענידת הטבעת  גם מסמנת בבירור לאחרים על אדם תפוס. האם קיימת טבעת נישואין מושלמת?
נישואין מוצאים כמעט בכל תרבות בעולם. לכל תרבות יש מסורות משלה. לדוגמא: בגדי חתונה, ערכות צבעים, טקסים ומסורות. ישנם גם הבדלים תרבותיים קטנים יותר, למרות שטבעת נישואין נתפסה כאחד מהסמלים האוניברסליים ביותר בעולם ונושאת את אותה משמעות סמלית כמעט בכל מקום, איך הטבעת משתנה ברחבי העולם?

טבעת הנישואין במבט להיסטוריה
·       המצרים החלו בטבעות מעצם, עור, שנהב וקנבוס. זמן מה לאחר מכן, הם גילו כי מתכת יכולה לשמש גם עבור טבעת נישואין. כאשר אישה קיבלה טבעת זו, הייתה לה תביעה על רכושו של בעלה.
·       בתקופה הרומית טבעת נישואין קיבלה משמעות רומנטית יותר. נשים אינן רק היו מתחתנות לשם התפקיד אלה הן היו סימן לכך שהאישה פתחה את לבו של בעלה.
·       באסיה הקדומה המשמעות הייתה פחות רומנטית ולטבעת הנישואין הייתה חשיבות של חוזה משפטי שעיקרו היה לבדוק את הנשים, ולוודא שאינן בוגדות.
·       שבטים אינדיאניים התבלטו בעיצובים המערביים ובמסורתיות. שבטים שעדיין קיימים בצפון אמריקה, משתמשים בחומרים ובסמלים רבי עוצמה, לדוגמא: טבעת הנישואין כמעט תמיד עשויה מכסף ומעוטרת באבנים יקרות או חומרים טבעיים.

בחירת הטבעת כהשראה היסטורית
במהלך השנים התפתחה טבעת הנישואין לטבעת שאנו מכירים כיום. כפי שניתן לראות לא קיימת טבעת נישואין מושלמת, המקורות והתרבויות אינן הדבר היחידי שאנו צריכים לקחת בחשבון בעת בחירת הטבעת, יש גם כמובן את עניין הטעם האישי. ניתן ורצוי להשתמש בתרבויות השונות בהיסטוריה כהשראה בבחירת הטבעת המושלמת בשבילך.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה