יום שלישי, 1 במרץ 2016

חשיבות הפנייה אל עורך דין תאונות

תביעה בגין תאונות דרכים הינה הליך מורכב אשר מצריך ידע, ניסיון ומומחיות בתחום משפטי זה, בדיוק כשם שביצוע פעולה רפואית מחייבת ניסיון ומומחיות של הרופא המטפל. אין די בהכרת החוק, יש צורך בהכרת הפסיקה הענפה מאוד בתחום, הכרת ראשי הנזק שניתן לתבוע באמצעות עורך דין תאונות, הכרת סכומי הפיצוי המקובלים בכלל והנכונים לגבי כל נפגע ספציפי, הכרת הפרוצדורה וסדרי הדין הייחודיים לתביעות בגין תאונות דרכים, יש צורך בידע ובניסיון בכל הנוגע לחקירת מומחים רפואיים וכיוצא בזה. כך למשל, בתביעה לפי חוק הפלת"ד מוכח הנזק הרפואי באמצעות חוות דעת רפואית הנערכת על ידי מומחה רפואי הממונה על ידי בית המשפט. זאת להבדיל מתביעת נזיקין רגילה, שבה כל צד מגיש חוות דעת של מומחה מטעמו ובמידת הצורך ממנה בית משפט מומחה מטעמו. יש צורך בהכרת הכללים הרלוונטיים למינוי מומחים רפואיים והפרקטיקה הנהוגה ביחס לסוגיות שונות הקשורות במינוי מומחים, כגון התיעוד המותר בהמצאה למומחה, משלוח שאלות הבהרה למומחה, מינוי מומחים נוספים וכדומה.



תפקידו של עורך דין תאונות–
על טיפול בתביעה בגין תאונות דרכים להיעשות על ידי עורך דין תאונות מומחה בהגשת תביעות תאונות דרכים. כמפורט לעיל, הגדרת תאונות דרכים עשויה להיות סבוכה ומורכבת מבחינה משפטית, לא כל אירוע אשר נראה לאדם מן הישוב ייחשב ככזה וההפך. כבר נראו הרבה מפגעים אשר כלל לא ידעו כי האירוע שבו נפגעו מהווה תאונת דרכים, ועקב כך נגרמו להם נזקים והפסדים.
שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים בטיפול מול חברות הביטוח יכול להיות סכום קבוע שאינו תלוי בתוצאה ובפיצוי שנקבע בסופו של התהליך, וכן ניתן לקבוע שכר טרחה באחוזים על פי השיעורים שנקבעו בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים,  התשל"ה – 1975.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה