יום שבת, 2 באפריל 2016

נוהל גילוי מרצון החדש



נוהל גילוי מרצון החדש מביא שינויים משמעותיים

המטרה של רשות המסים היא לגבות מסים על פי החוק מאזרחי מדינת ישראל. כל אזרח מחויב לחוק ועם זאת אפשר לראות כי לא כולם מדווחים על הכנסותיהם על פי החוק. רבים לא מבינים על מה מדובר כיוון שההכנסה היחידה שלהם היא הכנסה ממשכורת שנכנסת אחת לחודש ואז הנהלת החשבונות אחראית על דיווחים שוטפים לרשות המס בהתאם לחוק אך לא עבור כל האזרחים זו ההכנסה היחידה שלהם. אזרחים אשר מחויבים לדווח באופן פרטי לרשות המסים יהיו עצמאיים, בעלי נכסים, אזרחים שיש להם הכנסות שלא מהארץ ועוד. מי שחייב במס ולא שילם אותו כראוי צריך לדעת שהוא חשוף להליך פלילי והוא יוכל להימנע מהליך פלילי באמצעות נוהל גילוי מרצון החדש.




מקור הנוהל

המקור של נוהל גילוי מרצון החדש הוא בנוהל הקודם אשר נוצר מתוך מטרה לשתף פעולה בין רשות המס לבין האזרחים. גילוי מרצון מאפשר לאזרחים שלא דיווחו לרשויות על הכנסותיהם לעשות זאת בלי להיות חשופים להליך פלילי. השינוי בא להקל על האזרחים לבצע את התהליך.

שני שינויים משמעותיים

רשות המס הכניסה שני שינויים לנוהל כדי להפוך אותו לנגיש יותר. שינוי אחד הוא אפשרות לבצע את הנוהל באופן אנונימי והשינוי השני הוא ביצוע הנוהל במהרה. נוהל גילוי מרצון החדש מביא איתו שינויים שאמורים להפוך אותו לנוח יותר וכל אחד יכול לבחור את אחד מבין שני המסלולים המוצעים לו.

אתם יכולים להתייעץ עם בעל מקצוע

ישנם רואי חשבון אשר המומחיות שלהם היא נוהל גילוי מרצון החדש ואתם יכולים להתייעץ איתם לפני שאתם מתחילים לבצע את הנוהל. אם ישנו דיווח שלא עשיתם או לא עשיתם כהלכה עליכם לחשוב איך לעשות זאת ובמקרה צורך להתייעץ עם בעל מקצוע מתאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה