יום שבת, 3 בדצמבר 2016

מעלון



כיצד לבחור מעלון

מה הוא מעלון

מעלון הינו מעלית קטנה ופתוחה, או כיסא הנע בצורה מכאנית, ומטרתם לאפשר מעבר של אנשים בעלי מגבלות תנועה במקומות המקשים על המעבר, דוגמת מדרגות המובילות לקומה העליונה. מעלונים יכולים לשמש גם אנשים הדוחפים עגלות תינוק ועגלות משא. כל מקום עבודה ובניין בעל יותר מ-6 דירות מחויב בהתקנת מעלון לטובת האנשים המבקרים בו. ניתן להתקין מעלון גם במבנים בהם יש תנועה רבה של אנשים ואנשים בכיסאות גלגלים, אך הדבר אינו מחויב בחוק. אנו ממליצים להתקין מעלון בכל מקום בו מתעורר הצורך. 




כיצד לבחור מעלון

·         מקום ההתקנה: מעלון ניתן להתקנה בכל מקום. עליכם לבחור את סוג המעלון בהתאם לתנאי השטח בו הוא יוקם. מעלון הידראולי אנכי ניתן להתקנה בפיר הנוצר בחדר המדרגות ואינו דורש בנייה מיוחדת מעבר להתקנתו. ישנם מעלוני כיסא הניתנים להתקנה על מסילה משופעת לאורך הקיר. ניתן להתקין מעלון בכל מבנה ותנאי שטח. 

·         סוג המעלון: כפי שכבר נכתב, חלק מן המעלונים נראים כמו מעלית קטנה, וחלקם כמו כיסא או משטח הנעים במעלה שיפוע. במידה ויש די מקום, מוטב להתקין מעלון הדומה למעלית, ואף מעלית אמיתית. מעלונים בעלי כיסא דורשים אדם נוסף על מנת לתפעלם, ומעלונים בעלי משטח לכיסא גלגלים הם בטיחותיים פחות ממעלון-מעלית אנכי.

·         מראה: בחרו במעלון בצבע המשתלב עם החלל בו הוא ממוקם. סעיף זה רלוונטי ביותר למעלוני כיסא המותקנים בתוך בית רב קומות, משום שבתים הם לרוב מרוהטים ומעוצבים בהקפדה רבה יותר מבניינים משרדיים וממשלתיים.

בחרו במעלון המתאים ביותר
בחרו מבין שלל סוגי המעלונים בהתאם למקום ההתקנה, מבנה המעלון הרצוי ומראהו. התייעצו עם אנשי מקצוע בתחום להתקנה הטובה והמקצועית ביותר של המעלון שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה