יום שבת, 17 בדצמבר 2016

מה זה ממיר קטליטי?



השאלה מה זה ממיר קטליטי רלוונטית לכל מי שמשתמש בכלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימית, ולכן היא חשובה כמעט לכולנו. הממיר הוא חלק צינורי במערכת הפליטה והאגזוז ותפקידו למנוע פליטת מזהמים. רכב עם ממיר קטליטי תקין פולט עד פי 10 פחות מזהמים לסביבה בהשוואה לרכבים ללא ממיר מן הסוג הזה, והחל משנת 1994 הוא חייב להיות מותקן בכל רכב חדש. 

עוד דרך להתייחס לשאלה מה זה ממיר קטליטי היא באמצעות היכרות עם עיקרון הפעולה והמבנה שלו. ראשית, הממיר פועל בצורה פשוטה כי תפקידו לקלוט את גזי הפליטה שיוצאים מהמנוע ולסנן אותם. לאחר הסינון נפלטים הגזים לסביבה בצורה הרבה פחות מזהמת בהשוואה להרכבם המקורי. 

שנית, הממיר בנוי עם פלאנצ' קדמי שבו אטם עגול או שטוח. אחרי הפלאנצ' ממוקם חיישן חמצן, כאשר בנוסף יש גם פחית שמגנה על הממיר פני חימום יתר. עם זאת, בתוך הממיר עצמו יש שתי חלות שביניהן מרווח ומסביבן חומר מבודד. חלות אלו אמורות למנוע תזוזה של הממיר ולשמור על תקינותו לאורך זמן. 




כך תדעו האם יש לכם תקלה בממיר הקטליטי
כדאי לדעת מה זהממיר קטליטי על מנת לזהות בזמן את התקלות הנפוצות. הדרך הכי נוחה לעשות זאת היא באמצעות נורית החיווי על לוח השעונים, שנראית כמו ברז בצבע כתום. זו אמנם מנורת אזהרה כללית שמתייחסת לכל תקלה במערכת ההזרקה של הרכב, אך לעיתים קרובות היא מעידה ספציפית על תקלה בממיר הקטליטי ובמערכת הפליטה.

כמו כן, תוכלו לדעת האם יש לכם תקלה בממיר הקטליטי באמצעות צריכת דלק מוגברת ורעשי התפרקות מהחלק התחתון ברכב. בכל אחד מהמקרים האלו כדאי להגיע למוסך ולבצע בדיקה יסודית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה