יום שבת, 20 במאי 2017

פינוי בינוי



שמירה על מרחבים פתוחים וירוקים
אמנם יותר מחמישים אחוזים מהעולם גר כיום בערים אך תהליך השמירה על השטחים הפתוחים והטבע בשיאם. במידה ותהליך הבניה לא יהיה מפוקח ומחושב כראוי, הנזק יהיה איטי מכדי שנוכל לשים לב אליו ובסופו של דבר הלבנים והבטון יכסו את כל פני המדינה. תהליך פינוי בינוי נוצר בדיוק מבעיה זו. בתהליך פינוי בינוי יש פינוי של דיירים מבתים ישנים, בתים שנבנו למעלה מכמה עשרות שנים ובנייה של בתים חדשים במקומם. הבנייה החדשה נעשית לגובה וכך מתקבלות מספר רב יותר של דירות עבור אותה פיסת קרקע מה שמאפשר אכלוס מחדש של הדירות על ידי המפונים ומכירת שאר הדירות שיוצרות רווח ליזם. תהליך זה מסייע לבעיית פיצוץ האוכלוסין שביום מן הימים עלולה להוות סיכון ממשי.

בעיות וסיכונים אפשריים
אמנם תהליך פינוי בינוי תופס תאוצה בשנים האחרונות אך יש פרויקטים שנכשלים ומכניסים את היזם ובעיקר את הדיירים לבעיות רציניות. הבעיות יכולות לגרום לעצירת פרויקטים, לפעמים לתקופות ארוכות, ובמקרים קיצוניים פשיטת רגל של היזם. בעיות אלו צצות בעיקר בגלל חישובים לא נכונים והוצאות לא צפויות, מעשה מרמה של קבלנים שונים, בעיות פתאומיות כמו פגיעה של איתני הטבע או מיסוי גבוה יותר, תאונות באתרי הבנייה או הספקת המימון בהתאם לשלב שבו היזם חשב שיהיה לו עם התקדמות הפרויקט בעיקר מפאת כישלון במכירת הדירות.

נדל"ן הוא תחום לא צפוי
פינוי בינוי כמו כל פרויקט בנדל"ן, דורש התייחסות רבה לנתונים וסיכונים רבים. יזם שמציע פרויקט פינוי בינוי לוקח בחשבון שהנתונים שלו עלולים להטעות אותו. ערך הדירה נקבע לפי מספר גורמים וגם השטח עליו נמצאים המבנים החדשים עלול להיות בעל ערך נמוך יותר כיוון שמדובר על מחיר יחסי לאזורים אחרים. תחום הנדל"ן בעייתי מאוד לצפייה מראש דבר שצריך להילקח בחשבון בתחילתו של כל מיזם שאפתני.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה