יום רביעי, 31 במאי 2017

הפקה מוזיקלית



איך שיר נולד? באמצעות מפיק מוזיקלי מוכשר
כל שיר מפורסם התחיל את דרכו כמילים ללא לחן, לאחר המצאת המילים מתחילים היוצרים לחשוב על לחן, כאשר יש רעיון כללי ללחן פונים יוצרי השיר לעזרתו של מפיק מוזיקלי. מפיק מוזיקלי הוא האחראי להפוך מילים ולחן ללא בסיס לשיר מוצלח שיתנגן בכל תחנות הרדיו. למפיק המוזיקלי קיימים כל הכלים על מנת להפוך את השיר לשיר מצליח. באמצעות תוכנות מתקדמות ומערכות דיגיטליות מורכבות – השמיים הם הגבול. היום מפיקים מוזיקלים טובים שולטים בתעשיית המוזיקה ובזכותם נוצרים כל הלהיטים שמלווים אותנו יום יום.




אז מה מפיק מוזיקלי עושה?
תפקידו של המפיק המוזיקלי הוא להפוך רעיון לשיר של ממש, מפיקים מוזיקלים אחראים על עריכת השירה של הזמר והקלטתו, הוספה של זמרי ליווי, מקצבים שונים, כלי נגינה ועריכה מוזיקלית עד לקבלת השיר הסופי. בידי המפיקים המוזיקלים נמצאים כל הכלים לעבודה על שיר, באמצעות תוכנות מתקדמות להקלטה ועריכה הם יכולים ליצור כל צליל העולה על דעתם. כדי להצליח כמפיק מוזיקלי, עליו קודם כל להיות בעל זיקה לתחום המוזיקה, מפיקים מוזיקלים מוצלחים ניכנים באוזן מוזיקלית, כשרון ויצירתיות רבה ובאמצעות שילוב של הטכנולוגיה של היום הם יכולים ליצור את כל מה שעולה בדעתם.

איך הופכים להיות מפיק מוזיקלי
היום כל אחד יכול ללמוד את תחום של הפקה מוזיקלית ולהפוך למפיק מוזיקלי, היום ניתן לקחת קורסים רבים בהפקה מוזיקלית במכללות שונות בארץ וכן בבתי ספר פרטיים. במהלך הלימודים רוכשים התלמידים כלים מעשיים ותיאורטים אשר מכשירים אותם להיות מפיקים מוזיקלים. במהלך הלימודים הסטודנטים מתמקצעים בתוכנות הפקה שונות, לומדים לבצע הקלטות באולפן ובשטח, לומדים על ההיסטוריה של המוזיקה תוך ירידה לפרטים מעמיקים וכן מתנסים בעצמם בהפקה מוזיקלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה