יום שישי, 15 בספטמבר 2017

מה עושה הנדסאי קול?



הנדסאי קול מבצע שורה ארוכה של פעולות חיוניות להקלטות והפקה מוזיקלית. בראש ובראשונה, התפקיד של ההנדסאי הוא להיות אחראי על כל ההיבטים הטכנולוגיים של אמצעי ההקלטה וההשמעה. הוא מחליט באיזה אמצעי הקלטה להשתמש לפי הסגנון המוזיקלי, איך להשמיע את הצלילים בתוך האולפן או באלבום עצמו ואיך לערבל את הצלילים שמגיעים לתוך הערוצים.

מעבר לכך, הנדסאי קול אחראי לא רק על בחירת המיקרופונים ועל תפעול מכשירי ההקלטה, אלא גם מעורב בכל הנוגע לעריכה ולעיצוב לאחר ההקלטה. כאן המעורבות של ההנדסאי קרובה לזו של המפיק המוזיקלי ולכן הוא נחשב לא פחות חיוני ממנו. במילים אחרות, מי שרוצה להגיע להפקה מוזיקלית ברמה גבוהה חייב להתייעץ עם הנדסאי קול ולגייס אותו לרשות הפרויקט.




באיזה כלים משתמש הנדסאי קול?
מי שרוצה להבין לעומק את התפקיד של הנדסאי קול צריך לדעת מהי "בקרת צליל". הבקרה מתבצעת על ידי אוזניות או רמקולים איכותיים ומטרתה היא לספק להנדסאי תמונה ברורה, חדה ומלאה של המתרחש בתוך האולפן. למרות שחלק מההנדסאים מעדיפים לעיתים להשתמש באותה מערכת הגברה כמו של הקהל כדי להשפיע על איכות הצליל וצורתו הסופית, השלב הראשון הוא בדרך כלל בקרת צליל עם אמצעים מיוחדים.
יש גם מקרים שבהם הנדסאי קול אחראי לתפעול של מערכות הגברה בהופעות גדולות או להקלטות חוץ. הקלטות חוץ מתבצעות בדרך כלל על ידי גופי תקשורת, חברות טלוויזיה, חברות הפקה ותחנות רדיו. בכל אחד מהמקרים האלה יכול ההנדסאי להשתמש בסל הכלים שלו על מנת לערבל את הצליל ולדאוג להיבט הטכני.
מהאמור לעיל אפשר להבין מה תפקידו של הנדסאי קול. ההנדסאי מעורב בפרויקטים מהרגע הראשון ויש לו חשיבות גדולה באולפני הקלטות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה