יום שבת, 16 בספטמבר 2017

אבחון סרטן העור



אבחון מוקדם של סרטן העור מעלה את סיכויי ההחלמה בעשרות אחוזים. המשמעות של האבחון המוקדם היא לא רק להביא לידי ביטוי את הידע הרפואי הקיים על מנת לטפל במחלה, אלא גם לחסוך מגברים ונשים שסובלים ממנה את התסמינים. בעזרת ריפוי מוקדם ניתן להתמודד עם הסימפטומים שמופיעים במערכת החיסונית, לצמצם את הסיכוי של התפשטות הגורם הממאיר לאזורים נוספים בגוף ובסופו של דבר לשפר את איכות החיים.

הבעיה היא שרבים לא מבינים את החשיבות של אבחון סרטן העור או מקלים בכך ראש. זה קיים לא רק בארץ אלא גם במדינות נוספות בעולם, אך תושבי ישראל נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן העור. הסיבה לכך קשורה לחשיפה לשמש ולקרני ה-UV שמשפיעים ישירות על העור. גברים ונשים שלא מורחים קרם הגנה, לא חובשים כובע רחב שוליים או נמצאים בשמש ברוב שעות היום לצרכי עבודה או פעילות ספורטיבית זקוקים לאבחון תקופתי של סרטן העור ולמעקב של רופא צמוד.



איך מבצעים את האבחון?
יש כמה דרכים לבצע אבחון של מחלה מסוכנת ומורכבת כמו סרטן העור. הדרך הפשוטה היא לעקוב אחר סימפטומים שמופיעים על הגוף, כמו למשל כתם, בליטה לא סבירה בצבע אדום או פצע על העור שלא נרפא מעצמו. הדרך השנייה היא להגיע לבדיקה אצל רופא ולהשתמש במכשור מתקדם. בעזרת הרופא ניתן גם לזהות את שני סוגי סרטן העור ולעקוב אחר הבדלים בין סרטן תאי הבסיס לבין סרטן תאי קשקש.
לעור יש תפקיד חשוב בהגנה על הגוף אך הוא חשוף למחלות ולקרינת השמש. הדרך הנכונה להגן על העור היא לבצע בדיקה תקופתית של סימנים מקדימים ולהתייעץ עם רופא שמתמחה במחלות סרטן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה