יום שבת, 23 בספטמבר 2017

המכון הרפואי



מה תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, או בקיצור המרב"ד, הוא הרופא של משרד הרישוי. משרד הרישוי הוא גוף של הממשלה שנועד לחלק רישיונות נהיגה למי שמוכשר לכך וקיבל את ההסמכה בהתאם לבחינות ולהכשרה שעבר כאשר יש נהגים שלא מסוגלים לנהוג בגלל כל מיני סיבות, רפואיות או התנהגותיות. המרב"ד הוא הגוף שאמור לבדוק את הכשירות של נהגים מסוימים כמו למשל נהגים שמעוניינים לקבל רישיון נהיגה לכלי רכב ציבורי או לכלי רכב כבדים, אנשים בגיל מתקדם שצריכים לחדש את הרישיון שלהם, עברייני תנועה וכו..

כיצד יידע המכון הרפואי מי מוכשר לנהיגה ומי לא?
המכון הרפואי מתבסס על שיתוף פעולה בין כמה גורמים כמו למשל רופאי משפחה, הביטוח הלאומי וצה"ל. יחד עם זאת הוא שולח לבדיקה רפואית את אלו שמעוניינים בחידוש רישיון או קבלת רישיון מתאים כמו שהוזכר לעיל בעזרת סדרה של בדיקות רפואיות מטעמו או מגופים חיצוניים אחרים שעובדים עמו בשיתוף פעולה. אחרי כל הנתונים מתקבלת החלטה על ידי המרב"ד שקובעת האם אותו אדם רשאי לנהוג בכבישי ישראל או האם יש הגבלות מסוימות. פעמים רבות ההחלטה שנויה במחלוקת ואנשים רבים מוצאים את עצמם ללא רישיון בלי סיבה מוצדקת ולכן פונים לערעור.

האם ההחלטה שלו סופית?
ההחלטה של המרב"ד אינה סופית ויש אפשרות לערער עליה מול ועדת ערר תל השומר. מומלץ לפנות לוועדה באמצעות עורך דין המכון הרפואי שיידע כיצד להתנהל מולם מבחינה עניינית ובירוקרטית. פסילת הטענות של המרב"ד היא אינה משימה פשוטה ודורשת מסמכים רבים וחוות דעת ממומחים שיוכיחו את כשירותו של הנהג. חשוב מאוד להגיש את הערעור בצורה המקובלת ובפרק הזמן הנתון, 30 יום לאחר קבלת ההחלטה, כיוון שלאחר מכן יש צורך לחכות שנה ושלושה חודשים לבדיקה חוזרת של המרב"ד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה