יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

זיכיון



למה למכור זכיינות?
זכיינות זהו מודל עסקי שבו עסק חדש משכפל עסק קיים. השכפול בא לידי ביטוי בכל ההיבטים של העסק, כלומר העסק החדש משתמש בשם, סמלים, צבעים, עיצוב, מוצרים ודרך ניהול של העסק המקורי. הרעיון של מכירת זיכיון מאפשר לעסק לגדול, לפתוח סניפים, להפחית עלויות מספקים על ידי ביצוע רכישות גדולות ועוד. ישנן מספר סיבות שמובילות עסק למכור זכינות אך לא כל בעל עסק אשר מחליט לעשות זאת מחזיק בתנאי המתאימים להצלחה.
זיכיון


תנאי ראשון- הצלחה
על מנת למכור זיכיון על העסק להיות עסק מצליח. בעל העסק המקורי מוכר זיכיון שכולל את כל החלקים השונים של העסק לרבות המודל העסקי המצליח. עסק שהצליח ליצור מודל מצליח יכול למכוא אותו וללוות את בעל העסק החדש שמוכר את הזיכיון.

תנאי שני- מודל
כאשר מוכרים זיכיון מוכרים מודל, סמלים ולמעשה מוכרים מותג. על מנת שהמכירה תהיה הוגנת והעסק הרוכש יצליח, על המוכר להציג את מודל ההצלחה שלו על כל הפרטים השונים. המודל כולל בחירה של מיקומים, עיוב, פריטי מכירה ואפילו פרטים קטנים כמו למשל התייחסות לעובדים, משכורות ולעיתים מילים בהם יש להשתמש בעת הצעת השירות. חלק מהמודל המוא המוצרים המוצעים וכך למשל במסעדות ניתן לראות כי התפריטים בכל אחד מסניפי הזכיינות זהים ואילו בחנויות ניתן לראות מוצרים זהים במחירים זהים.

תנאי שלישי- ליווי
על מנת למכור זיכיון שיצליח על בעל המוכר ללוות את הזכיין. התנהלות של זיכיון יכולה להיות התנהלות מוצלחת במידה ושני הצדדים מבינים את חשיבות שיתוף הפעולה שלהם. בעוד שרוכש הזיכיון מחוייב לעסק הראשי בכל ההיבטים השונים כולל מחירונים, העסק שמכר את הזיכיון מחוייב ללוות את העסק ולהדריך את הבעלים כיצד לנהוג ולפעול לאורך כל הדרך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה