יום רביעי, 27 באוגוסט 2014

דיווח למס הכנסה



חובת דיווח למס הכנסה

חוקי המס של מדינת ישראל קובעים כי על כל עסק חלה חובת דיווח למס הכנסה. כל עסק מחוייב להצהיר ולדווח על כל הכנסותיו, על ההוצאות שלו ועל הרווחים בפועל. על פי הרווחים, שהם פועל יוצא של הכנסות והוצאות, ישלם העסק מס בהתאם למדרגות המס שנקבעו על פי חוק.



הכנת הדיווח

דיווח למס הכנסה נעשה באמצעות דו"ח מסודר אותו חייב כל עסק להגיש. את הדו"ח יש להגיש בשנה העוקבת לשנת המס כשעל הדו"ח להכיל את כל ההכנסות וההוצאות של העסק לאחר ביצוע של החישובים השונים לפי התקנות. למשל, רוב העסקים זכאים להזדקות על 60% מהוצאות הדלק ובהתאם לכך יש לבצע את חישובי ההוצאות. את הדו"ח ניתן להכין לבד או בעזרת רואה חשבון.

איך הכי כדאי להכין את הדו"ח

דיווח למס הכנסה הוא עניין רציני מאד ויש לו משמעות רבה לרווחיות ולכספים אשר נשארים בעסק. רבים מוצאים כי רואה חשבון הוא הדרך הטובה יותר לבצע את הדו"ח כיוון שאינם מבינים מספיק בחוקים ובתקנות של המס וכמו כן אינם יודעים כיצד למלא את הדו"ח. עם זאת, ישנם עסקים אשר בוחרים לבצע דיווח למס הכנסה לבד והם חשים בטוחים שעשו זאת כראוי.

דיווח למס הכנסה

כאמור, כל עסק מבצע דיווח למס הכנסה בתום כל שנה. עובדים שכירים פטורים מהגשת דו"ח אלא אם יש להם רווחים נוספים מעבר לעבודתם (כמו למשל דירה להשקעה) או אם נקבע אחרת והם נתבקשו להכין דו"ח זה או אחר. הדיווח עצמו הוא חובה על פי תקנות רשות המיסים ואי דיווח בזמן או כראוי, גורר אחריו קנסות בהתאם לתקנות. שמירה על החוק ודיווח על הכנסות בזמן ולפי הכללים, זו הדרך הטובה ביותר לנהל עסק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה