יום שבת, 9 באוגוסט 2014

עסק משפחתי



היתרונות של עסק משפחתי

באמצעות עסק משפחתי ניתן לרכז את כל המשאבים ליצירת רווח כלכלי גבוה תחת קורת גג אחת. היתרון של עסק מן הסוג הזה בא לידי ביטוי בעיקר באמינות ובשותפות ארוכת הטווח. ברוב העסקים ישנו קושי רב לגייס שותפים או אפילו מנהלים אמינים, בעוד במשפחות מדובר על תנאי בסיסי הנובע כתוצאה מקרבת הדם. מעבר לכך, באמצעות פתיחה של עסק משפחתי ניתן לחסוך בהוצאות. אפשר להגיע להסדרי תשלום, שכר והפצה, לבצע התאמות עם הזמן ורק לאחר מכן לגבש חוזי העסקה ברורים.

למרות היתרונות, כדאי לזכור גם את הקשיים המלווים פתיחה וניהול של עסק משפחתי. הקושי העיקרי הוא להימנע מויכוחים שזולגים גם לסביבה הפרטית והאישית. חשוב מאוד להשאיר את כל הדילמות בין תחומי העסק, לבקש ייעוץ מקצועי בכל מקרה של התלבטות ולא להתעלם מבעיות.



טיפים עבור הניהול של העסק

העצה החשובה ביותר עבור ניהול עסק משפחתי היא לנסות לסכם את הכל מראש. כך נמנעות אי הבנות ואפשר להגיע לרמה גבוהה ואינטנסיבית של פעילות עסקית. את הניסוח לגבי צורת הניהול ניתן לבסס על תקנון, המכיל הבנות וחוקים של העסק. עצה אחרת בהקשר הזה היא לקבוע מדיניות חלוקת רווחים. כך קל יותר להקצות את ההון של העסק גם לצרכים האישיים וגם לצרכי התפתחות וגדילה.

עוד טיפ שמהווה חלק בלתי נפרד מניהול נכון של עסק משפחתי הוא לפתוח חשבון בנק. כדאי לקבוע מוקדם את הכללים לגבי ניהול חשבון הבנק, מורשי החתימה, ביצוע הפעולות וכן הלאה. הפרטים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל בין עסק מוצלח לבין כישלון ובזבוז זמן וכסף. השקיעו בצורה נכונה בעסק ותוכלו ליהנות מכל היתרונות של מעורבות משפחתית לשנים רבות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה