יום רביעי, 4 בנובמבר 2015

גילוי מרצון



גילוי מרצון – מידע כללי

נוהל גילוי מרצון הוא נוהל של רשות המסים אשר מציע למי שלא דיווח על הכנסה לעשות זאת בלי למצוא את עצמו מואשם בפלילים. יש להבין כי מדינת ישראל כמו מדינות רבות ברחבי העולם רואה את העלמות המסים כעבירה חמורה מאד, עבירה פלילית אשר יכולה להסתיים גם מאחורי סורג ובריח. אף על פי שזה הדבר ישנם אנשים שבכל זאת לא מכריזים על כל ההכנסות שלהם, במודע או שלא במודע. כיוון שכך אותם אנשים מסתכנים בעמידה מול הליך פלילי, אך הם יכולים להשתמש בנוהל כדי לדווח על הכנסות שלא דיווחו עליהן וכך להימנע מהליך פלילי.




המקור של הנוהל

המקור של הנוהל גילוי מרצון אומר כי המטרה של רשות המסים היא לגבות מס תוך מינימום השקעת משאבים. המסים משמשים את מדינת ישראל לפעילות תקינה וכיוון שכך רשות המסים פועלת לטובת האזרחים ומזמינה אותם להצהיר על ההכנסות שלא הצהירו עליהן. גילוי מרצון משמעותו כי מי שמדווח על ההכנסות שלו עושה זאת מתוך רצונו האישי ועליו להתחייב לשיתוף פעולה עם רשויות המס.

הימנעות מאישום פלילי

ביצוע גילוי מרצון מאפשר למי שלא הכריז על ההכנסות שלו לעשות זאת מתוך נכונות לשתף פעולה עם הרשות. בתמורה מציעה הרשות הימנעות מאישום פלילי. כלומר, מי שלא הכריז על הכנסותיו יכול לנצל את הנוהל ולהימנע מחשש לאישום פלילי שהוא יכול לעמוד לפניו.

שינויים שנכנסו לנוהל

כדי ללכת לכיוון האזרחים נכנסו שתי הקלות לתהליך גילוי מרצון. השינוי האחד הוא אפשרות לבצע הליך מהיר של הנוהל. כלומר, אפשר ליהנות מביצוע הליך מהיר שיאפשר לחזור לחיי היום יום ולפתוח בהתחלה חדשה במהירות. השינוי השני הוא ביצוע הנוהל באנונימיות עד לשלב מתקדם של התהליך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה