יום שישי, 20 בנובמבר 2015

טעויות בהכנת מצגות עסקיות



אם אתם עומדים לפני הכנה של מצגות עסקיות אתם בוודאי יודעים כמה הן חשובות ולכן בוודאי תרצו להימנע מטעויות נפוצות שרבים אחרים עושים אותן. כיוון שהמצגות יכולות להשפיע על התוצאה של מה שקורה בסוף ההצגה, יש להבין מעט בתחום ומומלץ למי שלא יודע איך להכין את המצגת לפנות אל חברה מוסמכת לכך.

שימוש בכתב קטן או קשה לקריאה
אחת הטעויות הנפוצות אצל מכיני מצגות עסקיות שעושים לבד את המצגות היא שימוש בכתב שאינו מתאים. כתב קטן מדי, צפוף מדי או בחירה בגופן קשה לקריאה הופכים את המצגת לבלתי קריאה ומי שמסתכל עליה יכול לאבד מהר מאד את יכולת ההקשבה שלו למצגת.

העמסת אלמנטים במצגת
העמסה של אלמנטים במצגת כמו עומס של תמונות ואפקטים של המרכיבים השונים יכולה לגרום לאיבוד תשומת הלב. המצגת צריכה להיות נקייה יחסית, קלה להסתכלות וחשוב מאד לזכור איפה צריכה להיות תשומת הלב. העמסה של אלמנטים יכולה לפעמים להיראות מיוחדת (ומצביעה על יכולת הבנה של תוכנת המצגות לפעמים) אך היא לרוב מפריעה יותר מעוזרת להעברת המסר.




הארכה במילים
מצגות עסקיות צריכות להעביר את המסר במינימום מילים. כל מי שמומחה בתחום יודע כי אפשר להגיד הרבה יותר בפחות מילים ולכן הארכה במילים עלולה גם היא לגרום לפספוס. במצגות שמגישים לפני קהל נהוג להרחיב על כל מצגת בעל פה ואילו במצגות שנשלחות אפשר להחליט לשלוח מסמך תוספת להסבר מפורט אם יש צורך.

בחינת המצגת לפני ההצגה שלה
טעות משמעותית מאד שעושים רבים שצריכים להציג מצגות עסקיות היא לא לבחון אותה לפני שליחה או לא להתאמן על ההצגה שלה. מעבר פשוט על המצגת יוכל לאפשר לתקן את אותן טעויות ולהציג טוב יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה